Zo, het is al een tijdje geleden dat er hier nog wat vooruitgang is geboekt.
Waar was dit weer vast gelopen?
Juist, bij de mesh wire.
De probeersels met het muggengaas zijn eigenlijk goed gelukt. Niet die met houtlijm, maar wel die met CA lijm. Deze is mooi uitgehard en blijft meest zijn vorm behouden.
Wat er echter niet goed aan is, is de schaalverhouding. Voor 1/35 zou het idealer zijn, niet voor iets kleiner...
Ik dacht hier al eens gemeld te hebben dat ik ergens wel fijne mesh had van pipe-screens. Dit zijn fijne filters welke gebruikt worden in een pijp.
Groot is dit niet, en ik kon ze niet onmiddellijk vinden...
Andere projecten zijn intussen de revue gepasseerd, waarvoor ik nu en dan eens op zoek moest naar onderdelen in verschillende onderdelen-dozen.
Op die manier komt men dan verloren gewaande schatten tegen, waaronder de pipe-screens, en zelfs nog meer fijne mesh...
Dit werd bij de truck gelegd (om niet verloren te leggen
)
Nu de andere projecten klaar zijn, is er niets wat nog de herstart van dit model belemmerd, dus is deze terug ter hand genomen.
Om de koe bij de horens te pakken ben ik gestart met de roosters vrij te maken waar de mesh moet komen.
Met een fijne scriber werden de contouren gevolgd en zo de plastic beetje bij beetje doorge-scribed/-sneden.
De binnenkant werd wat met een mesje bewerkt en verfijnd, en daarna een beetje opgeschuurd
En dan een stukje mesh gesneden en aan de binnenkant bevestigd met CA lijm
Daarna heb ik nog wat aan de vrachtwagen gewerkt, maar de foto's moeten nog genomen worden...
Dus dat is voor iets later