Hoofdsponsor

1/35 MAN 5t. milgl 4x4 truck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erwin, dat ziet er goed uit man. Goeie vorderingen gemaakt.
Hoe gaat het met de samenstelling, past het een beetje??

Swaken je hebt het model gezien en je weet wat ik er over denk hé.
Voor een Revell anno 2001 denk ik wel dat het beter kon.
Dit gezegd zijnde denk ik ook dat de prijs/kwaliteit een rol speelt in de ontwikkeling en uitvoering van de kit en vermits dat deze waarschijnlijk gericht was op het grote, minder modelbouw historisch getrouw, publiek kan ik er mee leven.
Jouw kennende (en nog een paar anderen hier op dit forum) zou dit model nooit goed gekomen zijn op deze periode. Het was echter mijn bedoeling om een "vlug" model in elkaar te steken waar niet te veel bijkomend werk bij kwam kijken en dus kan ik er met leven.
Ik hoop deze grotendeels afgewerkt te hebben tegen de volgende clubmeeting in Juni en dan kan je zelf oordelen.
Prijsbeest? Neen, zeker niet, maar hopelijk toch iets voor op de clubstand.

Knap werk, het is geen fijn model, ik heb het ooit gehad en heel ver is het nooit gekomen. Zag nu dat het model in samenwerking met Modellbau Koenig en Revelll opnieuw is uitgebracht. Succes!
Johanna

Effekes verder geploeterd met de winch.
Doos met reserve stukken ingedoken, paar nuttige dingen uitgehaald en getracht om daarvan een degelijk geheel te maken.
Prachtige maar redelijk onhandelbare trekkabel gevonden bij ??????? het visgerief !!!!! onder de vorm van een metalen karper lijn.

attachment.jpg

De houder waarin de metalen spies voor de wielen inzitten scratch gebouwd met restje PE. In de kit is hier niets van te zien, enkel 2 blokken die met een pinnetje in de chassisbalk moeten gekleefd worden.
Alles moet natuurlijk nog geschilderd worden.
Het ziet er beter uit als de laadbak er op staat.

Wordt vervolgd.

Hey E,

Dat ziet er toch al prachtig uit met al dat detail, het is misschien een draak om te bouwen, maar het ziet er goed uit.
Die extra detail zorgt toch voor een mooi gepersonaliseerd model. Morgen, kwijldag....;) :) :)

Erwin, ondanks een moeilijke bouw, toch tot op heden een knap resultaat! Maar daardoor herken je de bouwer, gewoon doorgaan hé.

Hey,

Gisteren het model 'live' kunnen bekijken, en indd, het is een prachtig voertuig geworden met die extra details erop.
Doorgaan E, maar dat kennen we he...;)

Werd tijd voor enkele foto's.
De MAN werd gespoten in de Nato kleuren van Tamiya en zal hierna een laar Klir opgesmeerd krijgen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ondertussen ook gezien dat ik de reservewielhouder onder handen moet nemen.

Deze avond krijgt hij een MIG Dark Wash behandeling en als dit overtuigend overkomt zal hij een matte vernislaag overgespoten krijgen. Kan vreemd klinken dat ik geen semi-mat zal gebruiken maar de echte truck die ik kunnen fotograferen heb was echt mat. Enkel het dekzeil, dat eerder plastiek of rubberachtig was dan het gebruikelijke canvas zag er wat blinkend uit.

Wordt vervolgd.

Erwin ..mooi strak ...prachtig man ;) en je behandeling van de basje..;zou ik toch voorzichtig mee zijn..echt blinken moet ze niet ..zeker niet ...top man Mooie camo....;););)

Ja idd de kleuren van de camo zijn echt gepast. Nu nog enkele washes en een beetje verweren en krijgt deze oude kit een nieuwe leven :D

Thierry

Bedankt iedereen.

@Michel: Ik heb deze afgeplakt met BlueTack en met Silly Putty, soort PlayDoh voor kinderen.
Het was de eerste maal dat ik deze Silly Putty gebruikte en ben er redelijk tevreden over. Het grootste nadeel dat ik er van ondervonden heb is dat het gevoelig is aan warmte en na verloop van tijd begint door te zakken, bijna af te druipen.
Voor de rest is het perfect herkneedbaar en herbruikbaar, zelfs met verfresten er in. Het is ook iets minder hard om kneden dan BlueTack.

merci Erwin, ik spuit altijd met de losse hand maar dan krijg ik overspray dus ik zal dat eens proberen met blue tack

Eindelijk ! Hij is af!
Langer dan voorzien maar ben er redelijk blij mee.
Paar washes, wat decals en een laag matte vernis deden veel goeds en ik denk dat het resultaat best te pruimen valt.
Vermits foto's meer zeggen dan woorden.....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze avond dus de werkbank opruimen en dan kunnen we eindelijk starten met het Gotha kwartet.

Opmerkingen zijn altijd welkom, kunnen we misschien nog iets aan verbeteren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Erwin....top man...ik vind prachtig gedaan...de camo is exelent...prachtige afwerking...echt mooi gepaint ...echt een klassebak om in je verzameling te zetten :8:8:8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan