Als flutfotograaf maak ik een hoop foto's en ik hou de beste over.
Mijn excuses als het wat veel wordt of sommige foto's wat gelijkaardig zijn, weet dat ik er dan al tientallen heb weggegooid.
In alle geval zijn dit de allerlaatste, hierna heb ik niets meer toe te voegen.
Het titelplaatje was eerst met een woordje uitleg, maar het leek me teveel blabla, ik heb het symbolisch gehouden, een teken voor het ijzeren kruis en één voor het houten kruis op een kerkhof ergens, leek me krachtiger dan een kort verhaaltje of uitleg en even duidelijk.
Nog een laatste woordje uitleg en dan wordt ik helemaal stil;
Je kan zien dat de bemanning van de Marder waffen-SS is. Er was maar 1 zo een divisie die dit type voertuig had en dat is Das Reich. Wie scherpe ogen heeft, zag misschien al de mouwband van de kommandant.
Opmerkelijk is ook dat deze dit voertuig alleen hadden tijdens de slag van Kursk. Daarna ging wat overschot terug naar depot en kregen ze een ander type Marder in de plaats. (van juni tot oktober 43 ongeveer, dat is m.a.w. kort voor Kursk en niet lang na Kursk dus).
Voor mezelf vind ik het belangrijk dat zulke dingetjes kloppen, maar het heeft weinig belang voor het dio.
Nu heb je geen dierenoffers of zwarte magie nodig om zulke dingen uit te vissen. Eerlijk, wil je weten waar je laatste voertuigje overal rondreed, tik gewoon in je vriend google, sdkfz.161 allocation, of distribution, of geen sdkfz nummer maar de bijnaam, bvb Hetzer allocation of distribution. Je zal heel makkelijk alle eenheden en data vinden.
(nuts and bolts geeft ook de toewijzingen van voertuigen weer)
Sommigen geven op fora de indruk dat ze een bibliotheek vol boeken hebben en 400keer meer weten dan een ander, dat het eigenlijk zo simpel is vertellen ze er niet bij. haha
Enfin, tis ermee gedaan, ik ben content dat hij na zoveel tijd toch nog af is geraakt: laatste pics: