Hoofdsponsor

1/35 Maultier voor Flakdiorama (Revell) [wip]

Eerst maar eens tonen hoe de afwerking binnenin gegaan is, want de camouflage zit al op de Maultier.

attachment.jpg

De bak achterop moest eerst nog af, want de onderkant daarvan is niet meer bereikbaar als hij op het onderstel komt.

attachment.jpg

De cabine is terug geel en er zijn wat accenten gezet.

attachment.jpg

De dieselpomp zit er op, volgens een foto van een L4500 truckmotor.

attachment.jpg

Alle wielen zijn nu van rubber voorzien. Bij de resins is het Armypainter, terwijl de Panzers Vallejo zwart kregen. De banken zijn na een laag zwarte primer ook van een bruine wash en een grijze verwering voorzien.

attachment.jpg

De portieren hebben nu gebruikssporen en het dashboard een pinwash.

attachment.jpg

De Friul tracks zijn nog grotendeels in bare metal, maar een subtiel laagje bruin en grijs doet ze er gebruikt uitzien in vergelijking met onze aluminium trapleuning.

attachment.jpg

Het aanbrengen van het PE verloopt vlot, maar dit stuk zorgt toch voor passingsproblemen. Ik moest daardoor een kier van een millimeter opvullen tussen de fenders en de cabine, wat met Evergreen wel lukte.

attachment.jpg

De cabine aangekleed met decals en uitgepakt.

attachment.jpg

De treeplanken zien er stukken beter uit bij Voyager. Niet helemaal correct want er is teveel patroon dat doorloopt tot voorbij de rand. De plaatjes onderaan zijn zonneschermpjes voor aan de portierraampjes.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De definitieve montage van de cabine.

attachment.jpg

De platen met krassporen zijn installaties die de trackpinnen, die los bijven zitten, er terug in duwen. Vandaar de slijtage.

attachment.jpg

De cabine zit er hetzelfde uit als op de foto die onlangs gepost was.

attachment.jpg

De bak is nu met een plakkaatverfwash vervuild, gefixeerd met matte Topcoat van Tamiya en met wat tegenwringen op het frame gezet.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dryfit met de friuls en het portier, de rest zit nu vast.

attachment.jpg

Ik wil iets in deze stijl gaan proberen, met gecamoufleerde voorwielen, maar de camoslangen moeten tweekleurig zijn met een rode buitenkant en een groene binnenkant.

attachment.jpg

attachment.jpg

Eerst het roodbruin van Mr.Hobby. Slangen breed genoeg spuiten, want er moet nog een groene kern in.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het was een uithoudingsslag onder de bakkende zon om ook het Vallejo Light Camo Green er op te zetten, want dat kreeg last van tip-dry. Uitindelijk was het het wel waard... Straks decalletjes...

Tis al een gave werkezel geworden Steven :35:
Mooi camo patroon man en netjes aangebracht ! cabine ziet er ook zeer fraai uit !

weiter machen so ;)

Prachtige vorderingen Steven. Mooi camo patroon dat je er hebt opgezet.
Kijk al uit naar het vervolg.

Mark

Hey,

Goedgekeurd voor den dienst... :)
Heel mooi gedaan en indd, details die doen het hem :)

Het was even geleden, maar alsnog bedankt voor de complimenten en nu weer vooruit met de ezel.

attachment.jpg

Grendeltjes worden niet gemaakt met de platte Voyager-PE-stukjes maar met draad.

attachment.jpg

Plots brak het voorste loopwiel af. Ze hebben er ook wel dunne pinnetjes voor gebruikt...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Roest en chips werden hier en daar uitgedeeld.

attachment.jpg

Het wiel werd aangeboord om het met een staafje plastic terug vast te kunnen zetten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De laadbak is gewasht en gedry-brusht zodat hij er meteen een stukje gebruikter uitziet. Binnen in is wat lichtere verf gebruikt dan van buiten voor het juiste kleureffect.

attachment.jpg

Er komen wat accessoires in de bak, zoals een dieselton, balken om te timmeren en wat munitiedozen.

Toffe vorderingen Steven. Ziet er zeer geslaagd uit.
Jammer van het wiel, maar ook dat is goed opgelost.

Mark

Is dat eigenlijk nog een beetje een goeie kit van revell? Ik heb er eigenlijk geen feeling meer mee, de enige revell kits die ik gemaakt heb zijn een gmc truck en een willys jeep zo'n 18 jaar geleden en ik vond ze niet zo fantastisch toen..
Je voertuig ziet er alleszins goed uit, slim opgelost van dat wiel!

Bedankt allen. Burglar, dit is een in licensie gebouwde Zvezda kit. Op Revell kan je tegenwoordig geen staat maken, ze hebben heel mooie kits en echte rommel gewoon door elkaar staan in hun gamma, dus beoordeel niet je laatst gebouwde kit van hen maar ga op zoek naar reviews. Deze kit is van hoge kwaliteit en zijn geld zeker waard. Het volledige interieur is uitgewerkt met een optie voor een open motorkap, je zit niet met dropveters en de figuren zijn realistisch. Er zijn meerdere verfschema's en je krijgt er ongevraagd nog eens een halve truck aan spareparts bij cadeau.

Nu de matte lak er op zit, konden de tracks geïnstalleerd worden. De chauffeur mocht ook al eens plaatsnemen maar die moet nog een schoonheidsbeurt krijgen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De rechtertrack hangt wat verder door dan de linker, maar de bak kont daar toch voor te hangen.

attachment.jpg

Dit is een lastiger probleem, de resin voorwielen zijn kleiner geworden en raken de grond niet meer als je de tracks aanduwt. Ik kan de truck niet zo plaatsen dat hij alleen met die wielen op het trottoir komt.

Evel, bij de kit zaten geen resin sagged wielen maar volledige styreenwielen. De trackophanging was wat te tricky om verder ingeveerd te bouwen. Ik weet ook niet in welke mate de Friul tracks voor een hogere stand zorgen dan de voorgevormde trackdelen van Revell. Verwarmen is natuurlijk wat riskant met alle lak er al op, dan zou ik de hele as loshalen en er iets tussen kleven.

Het probleem zal waarschijnlijk toch door de Friuls komen, deze zijn meestal iets dikker dan de plastic tracks uit de kit. Ook de sagging zal voor een beetje verschil zorgen. Dit alles samen...
De voorwielen gemonteerd zonder de tracks er eerst opgelegd te hebben? Dit wordt soms weleens vergeten bij halftracks..
Wellicht toch iets tussen de vooras en je chassis steken, zoals je zelf zegt?

Kan je het voertuig niet langs 1 zijde met zijn voorwiel zijdelings op het trottoir plaatsen zodoende komt je voorzijde
van je voertuig toch iets schuin te staan.

Er is helaas maar een paar centimeter straatbreedte aan de kanten.

attachment.jpg

Ik vond de truck vooraan al een beetje een lowrider aanzicht hebben, met de wielen vrij diep in de kasten.

Terug
Bovenaan