Hoofdsponsor

Maximus Decimus Meridius volgend project [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter joker1977
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

joker1977

Guest
Dit schitterend figuurtje is gisteren in mijn bezit gekomen en het project zal gelijk lopen naast de joker
hier onder volgen al een paar foto's van de inhoud

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

het ondergrondje weet ik nog niet of ik ga gebruiken, maar denk het niet

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Weer een mooi figuur...wow....maximus prachtige film ...ga ook hier zeker blijven volgen zele...top man ...;););)

garcia latorre! èèn van mijn favoriete sculpteerders, heb er ook figuren van en heb hem 6 jaar geleden gesproken in folkstone.
coole kerel.
ben benieuwd naar het eindresultaat!;)

grt nicolas

ah leuk te horen want ik wist het niet zeker kwa model aangezien ik er nog nooit van gehoord had, dan hoef ik me ook niet in te houden om bij hun winter knight te bestellen :D als ik me niet vergis gebaseerd op jon snow van de game of thrones serie
Ben zelf ook benieuwd naar het eindresultaat, maar eerst de verfjes aanschaffen, moet er heel wat nieuwe kopen, ik deed voor heen alleen duitse figuren en dat zijn vrees ik niet geschikte romeinse kleuren :p

grtz Peter

nu ja is niet voor zo direct hoor ;) maar ik ben me al en hele tijd bewust dat deze hobby geld kost hoor :D

Hallo Peter, persoonlijk bestel ik figuren bij bekende onlinewinkels of koop ze op beurzen
de meeste die ik gebruik zijn betrouwbare en op aanraden van collega figuur bouwers.
Rechtstreeks bij grote firma's als particulier hebben de meeste mensen niet zo een goede ervaring (eigenlijk jammer).

Voor je verf, ga eens rustig zitten en doe een bestands-opname van wat je hebt. Koop daarna basiskleuren bij het zelf mengen van kleuren bespaart je veel geld en brengt je heel veel bij over de samenstelling van kleuren.

Grtx Jan

Pracht figuur. Dit wordt er weer eentje om te volgen.
Wat had je in gedachten dan, om als ondergrond te gebruiken Peter ?

Mark

@Jan reactie te laat gelezen en dus deze voormiddag 8 verfjes gehaald nu ja niet zo een ramp ;) en gelijk heb je met mengen doe ik bijvoorbeeld bij de joker, vooral dan omdat ik echt niet met een X aantal potjes paarse verf wil zitten, die echt niet vaak gebruikt gaan worden.
Wat ik vandaag gekocht heb zijn voornamelijk grijze en rode tinte en ijzer en oud goud

@ Mark eerst had ik gedacht van maximus samen met zijn trouwe wolf van het begin van de film af te beelden in een herfst setting bv een koren veld, maar ik vind geen geschikte wolf/ herders hond, dus ben ik nu nog aan het brain stormen, omdat als je volgens de film wilt werken je niet veel scenes hebt met hem als generaal

enige suggesties kwam setting zijn zeker al welkom

grtz peter

peter, bij figuren schilderen is het de bedoeling om zoveel mogelijk kleuren zelf te leren maken.
daarom gebruik ik een kleurenpalet om te kunnen combineren, probeer met primaire kleuren zoveel mogelijk tussenkleuren te mixen, de bedoeling is dat je kleuren"gevoel" krijgt en direct kan inzien als je een bepaalde kleur ziet de primaire kleuren eruit te kunnen halen.
moeilijk maar oefening baart kunst!!!!;)

grt nicolas

toch één rechtstreekse firma ben ik toch wel héél content van , en dat is een poolse firma.
daar heb ik de meeste figuren van gekocht en ze zijn vrij goedkoop en hebben mooie afgewerkte figuren.
had daar ook eens bij een figuurtje een handje tekort, mailtje gestuurd en 2 weken nadien een pakketje thuis met 3 paar handen en voeten£.
dit noem ik pas service!
grt nicolas
Hallo Peter, persoonlijk bestel ik figuren bij bekende onlinewinkels of koop ze op beurzen
de meeste die ik gebruik zijn betrouwbare en op aanraden van collega figuur bouwers.
Rechtstreeks bij grote firma's als particulier hebben de meeste mensen niet zo een goede ervaring (eigenlijk jammer).

Voor je verf, ga eens rustig zitten en doe een bestands-opname van wat je hebt. Koop daarna basiskleuren bij het zelf mengen van kleuren bespaart je veel geld en brengt je heel veel bij over de samenstelling van kleuren.

Grtx Jan

ha tof en hoe heet die poolse firm misschien :p
ik zeker proberen te oefenen met het kleuren mengen

ik ga er zeker eens naar kijken en dan weet ik wat jouw ding is he ;)

grts peter

Beetje liggen brainstormen, ga dus proberen en Romeinse legertent na te maken voor bij Maximus, hier onder de foto's en tekeningen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

nu beetje zoeken hoe en welke ik ga maken. Had gedacht aan loodfolie maar daar heb ik er niet genoeg van liggen, misschien uit magic sculp, laat maar horen hoe jullie het zouden doen

grtz Peter

Peter....prachtig idee...;)....waarom niet uit echt doek of linnen er bestaan produkten waardoor je het linnen kan verstevigen te koop in de betere winkels voor kunstambachten ...is veel echter dan :8:8

Peter, het idee vind ik goed maar ik vrees dat je figuur zal verdrinken in het diorama als je een volledige tent bouwt.

een alternatief is papierzakdoeken gedrenkt in houtlijm maar dan moet je ook de konstruktie van de tent maken.

grtx Jan

@Jan de bedoeling was om een deel van de tent te maken niet de hele tent, want dan vedrinkt het figuur zoals jij terecht aangeeft in de dio.
Morgen ga ik de bedoeling van het vignette uit tekenen en dan zet ik het er even op

@ Swa het idee van echt doek of linnen is ook al in me opgekomen en ik kan zelfs echt tentenlinnen van iemand krijgen, maar loodfolie heb ik niet genoeg en wederom zoals Jan ook aan geeft is papierenzakdoekjes gedrenkt in houtlijm ook een optie, vooral omdat wat ik ingedachten heb, de binnen konstruktie voor een stukje te zien gaat zijn

grtz Peter

zo doen wij dat ook Jan om tentzeil te maken.

grt nicolas
Peter, het idee vind ik goed maar ik vrees dat je figuur zal verdrinken in het diorama als je een volledige tent bouwt.

een alternatief is papierzakdoeken gedrenkt in houtlijm maar dan moet je ook de konstruktie van de tent maken.

grtx Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan