Hoofdsponsor

Maximus Decimus Meridius volgend project [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter joker1977
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
heb zelf nog nooit zakdoekjes in houtlijm gedaan, nu is mijn vraag kun je die nadien ook verven?? Het gaat namelijk een tent voor de officier worden en die waren dus niet gewoon wit of bruin

grtz Peter

vroeger gebruikte ik theezakjes die gebruikt waren, als ze nog nat zijn openvouwen en ze in de gewenste verf leggen en laten intrekken , uithalen en laten drogen. maar dat was alleen bij kleine dio's.
en tuurlijk kun je deze doekjes verven , wel wachten tot ze droog zijn natuurlijk!^^

grt nicolas

ah van theezakjes had ik nooit gehoord, nu heb ik genoeg thee staan voor een gans leger maar veel zijn van die nieuwe soort piramide zakjes :s en inderdaad zelfs voor maar eens stuk van de tent heb ik redelijk wat nodig

grtz Peter

Peter, een tent maken met papieren zakdoekjes gaat heel goed hoor, je krijgt dan ook meteen die zeildoek- of canvasstructuur.
Hieronder op de foto de canvastop van een GMC die ik hermaakt heb in dat materiaal... ik gebruikte daarbij het plastieken dak uit de doos als mal, dus maak een (stuk) tent in plasticcard en bouw daarop de eigenlijke tent op in papier.
Ik had de zakdoekjes laag voor laag uit elkaar gehaald, daarna ze laag voor laag op de mal aangebracht met verdunde houtlijm, laten drogen, bijsnijden waar nodig en klaar. Gebruik ze niet in zijn geheel of je krijgt lelijke plooien.
Zo heb ik ook eens een paar pup-tentjes voor iemand gemaakt.

attachment.jpg

merci voor de uitleg, ik ga het zeker heel snel proberen, bent nog wat research aan het doen voor een beetje inrichting in de tent, aangezien die deels open staat

ja en maar goed ook ;) ga het voor sommige dingen nog nodig hebben :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan