Hoofdsponsor

1/35 Meng - French FT-17 (light tank riveted turret)[WIP]

Jumper

Well-known member
Registered
Goedenmiddag allemaal,
Voor het eerst waag ik me aan dit merk, Meng. Eerst was ik bang voor onduidelijke bouwbeschrijving, maar tot nu toe ziet het er netjes uit. Mijn eerste vrees was dat er hopelijk geen al te breekbare onderdelen zouden zijn. Tot nu toe is het heel goed en aangenaam om mee te werken.
Wat me opviel is dat sommige onderdelen beetje moet prutsen op op zijn plaats te krijgen, zoals kleine gleufjes tot toch wel een grootte van een naald van speld.
De doos:
attachment.jpg
Mengeling:
PE-set; Decals; tracks en veren
attachment.jpg

Boekje
attachment.jpg
Spijtig dat de talen door elkaar staan, had liever alles engels, enz gezien. Nu is het bij wijze van spreken zoek werk.
attachment.jpg
De kleuren:
attachment.jpg
Hier hebben we de inhoud

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En hier is de eerste stap klaar:
attachment.jpg

Veel plezier met deze Jumper, deze ben ik momenteel ook aan het maken. Hele leuke kit, vraag me af of de fitting beter zal zijn in jouw geval :)

Tot nu toe heb ik weinig slechte reacties gelezen van dit merk, behalve dan de passing hier en daar.
Vooral veel positiefs over de detaillering...

De start ziet er in elk geval netjes uit, ben benieuwd naar de rest van dit verhaal ;)

Mooi gedetailleerde kit op het eerste zicht het merk is voor mij volledig onbekend wat het allemaal nog interessanter maakt ivb de pasvormen,als ik het goed heb opgemerkt zit er zelfs een ondergrondje in de bouwdoos 😉

klopt beyond, ik zal tegenslag gehad hebben. niet dat het een groot probleem was om dat te fixen :D wat je zegt dat de detaillering super is klopt wel helemaal!

Het is omwille die detaillering dat me zo opviel bij deze kit :) Maar momenteel begint het wat tegen te slagen, echt prutswerk om te ontdekken hoe het 'valt' en 'past'.
Ook niet te vergeten dat de detailleren niet alleen aan de buitenkant is, maar ook terug te vinden aan de binnenkant.

Er is inderdaad een ondergrondje bijgelevert. Wat direct doet denk aan de loopgraven uit de eerste wereldoorlog.
Nu mijn vorderingen.

Dit was echt een ramp, de wanden plaatse verliep niet vlotjes door de vele hoeken en kantjes en uitzoeken hoe het moest passen. Eens gelijmd zag ik aan de achterzijde dat niet geheel netjes aansloot. Gelukkig is dit aan de onderzijde. Maar omdat de achterzijde moest plaatsen gaf dit nog meer verwarring. Zo kon ik niet oordelen of het een opliggende plaat of aan elkaar gesloten plaat moest zijn
attachment.jpg

Opdeze onderstaande foto zie je veertje, die kunnen bewegen. Dus niet vastgelijmd :)
attachment.jpg
Dit is een dubbele plaat, de bouwbeschrijving laat niet weten of ze mee aan de wanden moeten gelijmd worden of niet. Maar door de ruggesteun van de bestuurder (rechts ) kan het niet naar binnen toe.

attachment.jpg

Momenteel laat ik dit gedeelt van het dak open, omdat ik anders niet kan schilderen aan de binnenkant.
attachment.jpg
Als ik zo kijk zoals de onderstaande foto, gaf het me direct de indruk dat het iets heel ouds gemaakt is. Wat me dan deed denken aan de eerste wereldoorlog. Maar ook het feit onduidelijkheid hoe ze sommige delen hebben gemonteerd. Gelast of gebogen ...
attachment.jpg
en nog een toemaatje
attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover dit verslag

Hey,

Mooie vorderingen.
Je ziet dat droogpassen heel belangrijk kan zijn. Niet van de eerste keer lijmen, da's nooit goed. Je moet het eerst droogpassen om te kijken waar eventuele problemen zich kunnen voordoen. Maar het lijkt me toch geslaagd te zijn.
Het ziet er indd een zeer gedetailleerd model uit, mooi ... :)

Voor mij is het nu lastig, ik bestuurde dit gedeelte van de bouwbeschrijving, maar toch uiteindelijk klaar gekregen. Ook met ongelukjes.
Had blijkbaar voor te combineren onderdelen pootjes afgeknipt die op de sprue niet goed werd aangegeven. Maar was geen grote ramp, want de delen zijn nog zichtbaar en nog gemonteerd kunnen worden, kijk maar naar het ingewikkelde process
attachment.jpg

Hey jumper, Ik zie dat je op net hetzelfde plekje een probleem had met de fitting (op de achterkant van de tank. Het zal dus niet alleen aan mijn kit gelegen hebben ;) al bij al lijkt het toch goed in elkaar geraakt te zijn dus verderdoen zou ik zeggen.

Wel heb nog zitten zoeken naar stukken sprue die zouden achtergebleven door het 'tekort' knippen. Maar kon dus niets vinden. Ook zitten zoeken naar de belemmering. Maar ik denk dat het te maken heeft met de mal die toch niet de juiste vorm weergeeft. Dat was ergens toch de grootste moeilijkheid om passend te krijgen. AL vind ik dat het nog goed staat, 100% juist zal voor die tijd toch niet zo zijn. Momenteel heb ik bijna alles , dus kan bijna gaan schilderen / airbrushen

Ondertussen de voet klaargemaakt. Dus een tank die over een greppel wil rijden ... Maar bij mij zal het meer zijn vast gereden en inzittenden zijn gaan lopen.

Dus heb ik aan het bestuderen hoe ik het best prikkeldraad kan maken.
Dit super grote foto denk ik het dichts zal leunen.
attachment.jpg

Ziet er goed uit ik treed Beyond hier in bij dat de stekkers iets te lang uitvallen maar dit zal snel opgelost zijn 😉..

Momenteel ben ik bezig met airbrushen, De eerste stap is begonnen. Namelijk pre shaden.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De tank zal een versie zijn van Verdun.
Dus alvast begonnen met de voet (sokkel) en plankjes. De volgende delen zijn geschilderd met penseel en olieverf. Het is een eerste laag. De wanden van de sokkel, behalve voorkant, zal een houten uitzicht hebben.
attachment.jpg

attachment.jpg

Laatst bewerkt:
En we doen verder met laag na laag.
Hier zie je een wand die een hout effect ga krijgen, maar die bouwen we op met laag na laag na laag :)
attachment.jpg
Ook de houten platen hebben een nieuwe laag gekregen
attachment.jpg

Ik vraag me af of er eigenlijk nog geïnteresseerden zijn buiten de paar ...
Maar goed,
Basis laagjes gegeven
attachment.jpg
Zonder flits
attachment.jpg
Met flits
attachment.jpg
Ondertussen twee lagen van dijck bruin er op voor de oudere look.
attachment.jpg
Kleine voorstelling tot nu toe
attachment.jpg

Groetjes,

ik denk wel dat ze er zijn hoor jumper, in de zomer is het altijd een beetje kalmer he, zeker met terrasjesweer zoals we al gehad hebben ;)

En het is niet omdat we niet altijd reageren dat we niet volgen hoor.
Vind trouwens dat je houtwerk goed aan het komen is. Nog wat meer kleuraccenten en het is ok.

Hey,

Indd, volgen doen we, maar we reageren niet altijd, enkel oe's en aa's geven is ook niet uitnodigend of stimulerend.
je houtwerk is indd heel goed, nog wat bij oplichten van bepaalde nerven en het komt goed. de zijkanten van je basis is heel goed uitgekomen. :)

Ik volg deze ook hoor Jumper!
Al is het maar omdat ik hem ook heb staan.
Je maakt wel een kunstwerkje van de ondergrond.

Peter

Terug
Bovenaan