Hoofdsponsor

1/35 Meng - French FT-17 (light tank riveted turret)[WIP]

Prachtig bewerkt dat hout ;)

Ik volg ook meestal in stilte, en zoals reeds gezegd, het mooie weer... 8)

mij mag je ook bij de volgers rekenen, hoor
is idd niet zo omdat er geen reacties zijn hier dat ze er thuis niet zijn he
doe zo verder
gr van Lode

Wees gerust ,volgen door doen we zeker.... :)
Je bent goed bezig ,nette en vlotte bouw en het houtwerk pakte je prima aan.

Zo heb ik weer wat tijd kunnen vinden om verder te kunnen werken aan dit project.
attachment.jpg
en
attachment.jpg
Ik merk wel op dat de foto's donkerder uit komen dan ze werkelijk zijn.

Ook ben ik maken van figuren. Aanpassen eigenlijk.
Hier gebruik ik dus milliput .
attachment.jpg
Onderstaande figuur geeft weer dat figuurt uit tank wilt klimmen en zich aan een luik vast houd.
attachment.jpg
Deze wordt gebruikt alsof hij uit de koepel wilt klimmen.
attachment.jpg

Wordt vervolgd,
groetjes.

Mooie update Jumper! Vind het al gewaagd om zelf je figuren te gaan sculpteren, het fascineert me altijd als iemand dit gaat doen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Als dit goed lukt kan het misschien een zetje zijn voor anderen die nog twijfelen of ze zich hier ook aan willen wagen :)

Ondergrondje ziet er goed uit, de zandzakken zijn prachtig!
De figuurtjes zijn altijd een uitdaging, maar dit komt wel goed ;)

Hey,

Mooie vooruitgang maar persoonlijk vind ik je ondergrond te donker en zekers het houtwerk. Oplichten is hier de boodschap, tenzij het uiteraard foto-bedrog is.... :) ;)

Mooie vorderingen. Ik volg ook nog hoor en binnen kort (als het nog wat vroeger donker is) start ik ook mijn WWI project. Zoals reeds al ergens geplaatst heb ik het de laatste maanden heel druk met onze (ik, de vrouw en dochter) andere hobby. (Roofvogels houden)
We hebben er nu 3 en deze vragen veel van onze vrije tijd vooral omdat er nog 2 jonge vogels bij zitten. Dit is de reden waarom het vrij stil is van mijn kant.

Mooi ondergrondje maar vind het persoonlijk op de foto's wat naar de donkere kant misschien toch even hier en daar wat oplichten voor de rest schitterend werk,ben ook benieuwd naar het figuurtje super dat je dit zelf maakt...

Allereerst een zeer mooi ondergrondje Jumper,naar mijn persoonlijke bevindingen mogen de houten latten iets lichter om meer het houten uitzicht te bekomen en het zal bij de afwerking u meer de vrijheid geven om het dan te bewerken met zand en modderresten daarmee zal het ook een iets donkerder resultaat geven,maar zeg het nog ..dit beloofd een mooi tafereel te worden..!!!

Grtz yves,

Ik heb de indruk dat de algemene consesus is dat de kleuren wat donker uitvallen, maar gezien de foto die kleuren niet goed naar voor brengt kan het misschien opgelost worden met een nieuwe foto met betere belichting? Dan is er duidelijkheid of de tips die gegeven worden passend zijn of niet? Ik volg de rest wanneer ik je foto bekijk, het hout heeft een mooie basiskleur, maar zou van een grijs getinte oplichting profiteren zodat het relief ervan duidelijker zichtbaar is. Dan zal andere weathering zoals groene tinten van mos en zo ook beter tot zijn recht komen.

Oplichten is hier de boodschap, tenzij het uiteraard foto-bedrog is.... :) ;)

Wat een heerlijke woordspeling :laugh:

Dit ziet eruit als een mooie bouw. Hou er rekening mee dat bij het verweren, een en ander donkerder zal worden. Dit geldt bij zowat alle verweringsmethoden, behalve die van olieverf; daar kun je het uiterlijk van je diorama nog lichter mee krijgen.

Terug
Bovenaan