Nu de verbouwing klaar is kan ik weer lekker gaan bouwen, ik ga nu de Mercedes-Bens 300SL maken, ik moet nog op internet gaan zoeken wat ik allemaal wil gaan doen met deze project, ik wil in ieder geval weer nieuwe dingen gaan doen wat ik nog moet leren, dus alle ideeen zijn welkom.
Het gaat om deze Mercedes-Bens 300SL;
In de doos zitten deze onderdelen,
Iets over de Mercedes-Bens 300SL
De Mercedes-Bens 300SL geldt als droomauto van de 50er jaren en was toen ter tijd de sterkste en snelste serie-sportwagen van de wereld.
De legendarische coupe met de gelukte unieke lijn en de karakteristieke vleugeldeuren stamt af van de in 1952 geintroduceerde racesport-versie, de,, Zilveren pijl,, van de racebanen.
Na de spectaculaire successen van deze blijkt ook de serie 300 SL beslist in staat te concurreren en behaalde in 1955 en 1956 talrijke successen en overwinningen in zijn klasse in de internationale racesport, zoals op de Mille Miglia, Le Mans, nurburgring en won 3 jaren lang de Amerikaanse sportwagenkampioenschappen.
Voor een sportauto is de 300 SL ongelooflijk snel, hij versnelt van 0 tot op 100 km/h in de fantastische tijd van 7,2 seconden.
De hellend ingebouwde 3 liter-motor met zes in rij staande cylinders ontwikkeld het geweldige vermogen van 215 pk bij 5800 omw/min, en brengt hem daarmee op een kopsnelheid van 240 km/h.
Dit vermogen werd door het inbouwen van een Bosch hogedruk-injector bereikt.
Van 1954-57 werden ca 1400 SL Coupes gebouwd ( overwegend naar de USA geëxporteerd ), zowel als later 29 coupes met aluminiumcarrosserie.
Het gaat om deze Mercedes-Bens 300SL;
In de doos zitten deze onderdelen,
Iets over de Mercedes-Bens 300SL
De Mercedes-Bens 300SL geldt als droomauto van de 50er jaren en was toen ter tijd de sterkste en snelste serie-sportwagen van de wereld.
De legendarische coupe met de gelukte unieke lijn en de karakteristieke vleugeldeuren stamt af van de in 1952 geintroduceerde racesport-versie, de,, Zilveren pijl,, van de racebanen.
Na de spectaculaire successen van deze blijkt ook de serie 300 SL beslist in staat te concurreren en behaalde in 1955 en 1956 talrijke successen en overwinningen in zijn klasse in de internationale racesport, zoals op de Mille Miglia, Le Mans, nurburgring en won 3 jaren lang de Amerikaanse sportwagenkampioenschappen.
Voor een sportauto is de 300 SL ongelooflijk snel, hij versnelt van 0 tot op 100 km/h in de fantastische tijd van 7,2 seconden.
De hellend ingebouwde 3 liter-motor met zes in rij staande cylinders ontwikkeld het geweldige vermogen van 215 pk bij 5800 omw/min, en brengt hem daarmee op een kopsnelheid van 240 km/h.
Dit vermogen werd door het inbouwen van een Bosch hogedruk-injector bereikt.
Van 1954-57 werden ca 1400 SL Coupes gebouwd ( overwegend naar de USA geëxporteerd ), zowel als later 29 coupes met aluminiumcarrosserie.