@ Roy : ik begrijp wat je bedoeld ,heb al met PE setjes gewerkt, echter bij deze staan veel onderdeeltjes niet op het plannetje dus heb je het raden waar ze moeten komen of hoe je ze aanbrengt , heb vandaag al enkele onderdelen gebruikt tot grote tevredenheid trouwens, maar ik zal eens foto's uploaden van wat ik precies bedoel
@ Coachke : zal eens proberen en wat testjes doen voor het tapijt, je zal het hier wel zien passeren
Vandaag heb ik trouwens nog een en ander gedaan aan de drie liter injectiemotor
Nogal een karweitje omdat de onderdelen veel verschillende kleuren hebben en dat dus allemaal moet geschilderd worden, hier het resultaat
de drie (tja hoe heten die dingen) dekseltjes (denk ik ) komen van de PE set, het leuke is dat ze niet met een hechtingspunt aan het raampje vastzitten, maar tussen twee vellen plastic folie zijn gekleefd zodat je die niet moet schuren ,wat flink handig is wat die dingen zijn piepklein
Dan de radiator eens onder handen genomen, die was al geprimed in het zwart voor ik de pe set had
Het "rastergedeelte" zit in de PE set en ging heel vlot uit het raampje en past als een bus
Dan het hele onderdeel gespoten met Nato Black van Vallejo
Toch een groot verschil met de eerste foto vind ik, het kader ga ik nog in X1 van Tamiya doen zodat er nog wat meer contrast komt , bovendien zijn die dingen in het echt ook niet helemaal mat
Vervolgens alles in het buizenframe gezet, en het begint al op een auto te lijken
Let wel, de motor is nog niet compleet ,er moet nog een en ander aan gebeuren, maar volgens het bouwplan moest ie er nu in, omdat hij bij de volgende stappen niet meer tussen het buizenframe kan, overigens de pasvorm is fantastisch goed ,hij valt bij wijze van spreken in elkaar
Hopelijk blijft het zo
Dit weekend wordt er niet gebouwd ,wegens moet gaan werken , tips en tricks zijn nog steeds welkom en tot de volgende
grts Anthony