Hoofdsponsor

Mercedes zetros bluswagen 6x6 crawler voertuig 1/14

ERVARING
Ben al heel wat jaartjes actief, maar dit is toch een nieuwe richting die ik nu insla
BOUWWIJZE
3D printen en verder scratch
BOUWBUDGET
geen budget maar liefst zoveel mogelijk zelf maken
BOUWSTATUS
net geboren na enkele maanden te rijpen in mijn geest
COMMENTAREN
hou je vooral niet in ;)
Begrijp de situatie volledig maar nu je het weet kan het feest beginnen.
Kijk uit naar het geheel.

en dan denk je , nog even een filmpje maken van het eind resultaat.
Helaas.... al de aanpassingen aan de achterophanging in december zijn voor niets geweest.
Na 10 min testrijden, net toen we dachten nu nog even de camera erbij halen, een deftig krak geluid , alle knopjes los gelaten en op onderzoek.
Blijkt de cardan tussen de achterassen opnieuw uit elkaar te zijn geschoten.
Na de eerste teleurstelling een beugeltje geknutseld waardoor de truck ondersteboven kan geplaatst worden voor verder onderzoek.

36 (1).jpg

en dan blijkt dat niet alleen de cardanas uit elkaar was maar dat de ronddraaiende as stukken ook de kabel van de achterste diff-loc in de spaghetti heeft gedraaid. verder onderzoek brengt aan het licht dat het driehoeks punt van de eerste as het begeven heeft . Net zoals in december
bij een eerdere test. ditmaal niet de geprinte beugel , want die hadden we door een alu exemplaar vervangen maar de bol koppeling.

36 (3).jpg36 (2).jpg

blijkbaar komen hier enorme krachten op waardoor het zwakste punt het steeds begeeft.
Ben er momenteel over aan het denken om het 6x6 gebeuren te vervangen door 4x6 en de achterste as gewoon een meelopertje van te maken. Andere mogelijkheid is een volledige schommel maken voor de achter assen. Maar daar heb ik een beetje te weinig ervaring mee vrees ik.
indien suggesties hoor ik het graag, tot later, Marc

Ik vermoed stilletjes dat het gazon waarop ik aan het testrijden was, teveel weerstand bied om de 6x6 te gebruiken en dat daar het probleem van overbelasting op de achteras te zoeken is. hopelijk weet iemand op het RC truck gedeelte van een ander forum een antwoord.

Terug
Bovenaan