Bedankt voor de leuke commentaren iedereen.
Chapeau dat je verder bouwt Luc.
Het ziet er mooi uit.
Bestuur je de beide tracks met een aparte stick of moet je sturen zoals bij de tamiya?
Elke track wordt apart door een stick gestuurd. Op die manier kan ik nu veel meer gedoseerd de tank zijn manoeuvres laten uitvoeren.
Bijvoorbeeld: rechter stick (=rechter rups) 85% vooruit en terzelfder tijd de linker stick (=linker rups) 30% achteruit.
Op die manier zal de Tiger helemaal anders pivoteren dan dat je de automatische ingestelde verhouding (bij sommige installaties) van 50/50 aanhoud.
Hetzelfde geldt ook voor het nemen van gewone bochten: bijvoorbeeld één rups op 100% vooruit terwijl de andere 60% vooruit aanhoudt.
De KT met de Tamiya installatie en de Stuart met de ElMod worden allebei via één stick bediend. De Stuart, die valt nog mee omdat die 100% proportioneel gestuurd wordt maar de Tamiya is een ietske lastiger om te besturen.
De Tiger daarentegen, die laat zich tot op de millimeter bedienen, en dat is zonder overdrijven.
Het bewijs kan je op de eerste film zien: hij laat zich zonder haperen achterwaarts terug tot voor de rampen manoeuvreren om die daarna op z'n dooie gemak er achterwaarts op te rijden.
Dit zou ik met de KöTi of zelfs de Stuart niet durven doen.
Ik zal hier de komende dagen eens wat detailfoto's van de installatie plaatsen, Michel.
Droop