Eindelijk terug de tijd om een nieuw project te starten en dus maak ik er direct maar een dubbel van . Korea 1952 , oftewel de Mig 15 contra de Sabre F86 . Twee van de eerste reactievliegtuigen die daar toch naam en faam gemaakt hebben . De twee kits gaan afgewerkt worden in hun oorspronkelijke alu uitvoering en daarvoor ga ik voor het eerst gebruik maken van die befaamde alclad alu kleuren , waar ik nog nooit mee gewerkt heb en waarover ik trouwens nog heel wat info moet vergaren over de werkwijze met die verfjes. Maar later meer daarover. Ik ga de beide projecten eerst bouwen en daarna de eindafwerking (schildering )zo een beetje simultaan doen .
Hierbij al enkele fotootjes als intro
mvg , Sabre
Deze Sabre wordt uiteraard eentje van "uncle sam"
Als eerste ga ik de Mig aanpakken !
Een kit van Tamiya op schaal 1/48 . Op het eerste zicht een zeer eenvoudig model , karig voorzien van decals , maar voldoende om een keuze te maken tussen een Rus , Chinees of (noord) Koreaan . Ze vlogen daar alledrie rond. Ik ga het bij de laatste houden al is dat dan ook de eenvoudigste;
Hierbij al enkele fotootjes als intro
mvg , Sabre
Deze Sabre wordt uiteraard eentje van "uncle sam"
Als eerste ga ik de Mig aanpakken !
Een kit van Tamiya op schaal 1/48 . Op het eerste zicht een zeer eenvoudig model , karig voorzien van decals , maar voldoende om een keuze te maken tussen een Rus , Chinees of (noord) Koreaan . Ze vlogen daar alledrie rond. Ik ga het bij de laatste houden al is dat dan ook de eenvoudigste;