Hoofdsponsor

1/72 MiG-17 PF (Fresco D)

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 20 november 2024.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Beetje verder gewerkt aan deze vogel:

Bijna 1.jpg

Bijna 2.jpg

Het blauw op de neus zou gediend hebben als bescherming voor de nieuwe radar in dit type.

Bijna 3.jpg

Bijna 4.jpg

Nu nog panel lines aanbrengen en misschien enkele panelen wat bijkleuren, enkele retouchkes, vernis en decals.

Hoop deze dit weekend afgewerkt te hebben.

ik denk dat die neus meestal donkergroen is, althans op de meeste foto's die je kan vinden op het internet, alhoewel er ook museum exemplaren zijn met een andere kleur. Bij mijn bezoek aan het museum van Monino in 2006 stond daar geen Mig17PF , maar een Mig19 met zo'n groene neus.
1736534666746.jpeg

@ Strop: Ik volg gewoon het in de kit vooropgestelde kleurenschema.

Verder ga ik deze bouw als beëindigd beschouwen. De decals mij geleverd door Strop96 werkten perfect, enkele retouches en een panel line wash gaven een heel ander uitzicht.
Op de foto's lijkt het of er slordig gewerkt werd maar in het echt zie je dit niet (heb het na het bekijken van de foto's nog eens nagekeken). Het is niet de eerste maal dat de belichting door de flash van mijn toestel iets anders toont dan wat het oog ziet.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

Het is dus een toestel geworden van de Indonesische Luchtmacht.

Deze verdwijnt nu naar het vliegveld/museum en zal volgende maand getoond worden op de clubvergadering.

De decal's maken het compleet en moet zeggen dat dit toestel mooi tot uiting komt.

Mooitje, het blauw kan, whoewel het me wel donkerder lijkt

photo_9999_367016.jpg

Een mooie exotische kist die je niet alle dagen ziet passeren Erwin met een mooi eindresultaat. Proficiat (y)

Je hebt me terug zin gegeven om mijn Mig 17F Fresco-C verder af te werken nu ik moet wachten aangaande de Felixstowe.:winking::winking:

MVG

Danny

Terug
Bovenaan