Hoofdsponsor

Mijn afscheidsgeschenk [DONE]

Afscheid? Van wie of wat als ik vragen mag??

Leuk hoofdje, ziet er zeer realistisch uit, enkel de bril, maar daar ga je vast nog je werk van maken hé ;)

Ik schuif toch weer mijn stoeltje bij. Veel belovende start. Ik blijf volgen hoor.

Mark

Ik volg aandachtig mee. Ben al blij dat ik een beetje kan schilderen. Zelf sculpturen is niet aan mij besteed denk ik.

Het is een leuk typetje om te sculpten. Het valt me wel op dat je één bepaalde stijl hebt om een neus te boetseren, probeer daar wat variatie in te brengen want hij hoort er bij iedereen anders uit te zien.

De man is een collega sinds 1979 en vertrekt 1 oktober op pension.

Is nog een beetje (veel) werk aan maar ik kom elke dag een stapje dichter.
De bril vormt nog een probleem en wat knutselwerk.

attachment.jpg

Grtx Jan

Heb ondertussen verder gekneed en een nieuw brilletje gebouwd.
Er zullen er nog volgen vrees ik.

1200x500-3.jpg

Voorstellen en kritiek zijn welkom.

Grtx Jan

Ik denk de figuur op zich is af, enkel de bril wil me noch niet echt lukken.
Voorstellen en kritiek mogen nog, morgen middag gaat hij de oven in.
Er blijven mij dan nog twee weken om hem een kleurtje te geven.

attachment.jpg

Grtx Jan

Hoort de scharnier niet hoger op het montuur aan te hechten? De ogen zitten namelijk even hoog als de oren, dus zou de bril schuin naar boven zitten wat de problemen kan verklaren. De oren zelf ook iets groter maken.

Steven met het scharnier heb je gelijk bedank voor de tip.
De oren groter maken is geen optie, kan mijn vriend moeilijk grotere oren maken als hij heeft.

Grtx Jan

Heb de avond benut om de juiste kleuren te vinden, is allemaal nog zeer begin fase.
Maar de juiste kleurverhouding voor de basiskleuren heb ik gevonden denk ik.

attachment.jpg attachment.jpg

Voorstellen en kritiek mag

Grtx Jan

Begint er goed uit te zien ik vind dit wel ongelooflijk hoe jij uit niks zo prachtige dingen maakt ik snap dat gewoon niet , in ieder geval knap gedaan
grtz Marc

Beste jan kunt ge als voorbeeld is geen foto van de persoon in kwestie naast de buste zetten dan kunnen we eens zien hoe tof uw werk wel is
Grtz Marc

Die foto's maken veel duidelijk en ik vind het prachtig wat je tot nu toe bereikt heb; ik doe het je zeker niet na.
Maar je hebt gezegd dat kritiek mag en hierbij mijn opmerkingen:

Ik heb de indruk dat de neus en de neusvleugels breder uitvallen dan bij je vriend zelf. Verder denk ik dat de algemene vorm van zijn snor anders is dan op je model, niet veel maar toch want hij is niet vol recht maar aflopend.
De beide oren mogen iets groter in het bijzonder de bovenzijde van de oorschelpen die bij je vriend iets de hoogte in gaan. Zou indien mogelijk de oorholte ook iets dieper maken.
De bril zou iets fijner moeten van montuur met de scharnieren iets hoger en gebogen oortjes die om het oor passen.

Verder zie ik dat je vriend een begin heeft van een kuiltje in zijn kin en valt mij op dat de scheiding tussen wangen en neus minder diep is dan op je model. Zijn wenkbrouwen zijn iets minder zwaar dan op je model.

Nogmaals, ik doe het je zeker niet na en sta vol bewondering voor je werk en deze opmerkingen zijn goed bedoeld omdat je er zelf om gevraagd hebt.

Erwin

Terug
Bovenaan