Bedankt voor de goeie raad valere , ik ga die techniek in mijn oren knopen en toepassen bij een volgend project. Ik was al min of meer op de goeie weg door de basiskleur (mix van groen-geel) te spuiten in verschillende dunne lagen en steeds meer wit aan toe te voegen , dat geeft inderdaad een verouderingsefect . Zoals jij aangeeft had ik inderdaad de paneellijnen anders moeten aanpakken . Ik heb die donker 'geschaduwd' voor ik de basiskleur heb gespoten . Dat is ok , maar ik had ze achteraf (of nog beter , tussenin ? ) nog een speciale beurt moeten geven . Nu moet ik zeggen dat die schaduwen wel degelijk hun werk doen onder de camo , maar daar de kist reeds gespoten was met P+ en de fotos gemaakt zijn onder een spot komt dat door het glanzen niet tot uiting. De volgende fotos ga ik daarom buiten maken bij daglicht. Ik ga proberen het geheel nog te verfraaien met vervuiling en beschadegen van de verf als gevolg van het dagelijks gebruik . Toch is het een , door mij gekozen, onopvallende camo . Eentonig was mischien niet het goede woord , maar ik zie persoonlijk liever een wat gevlekte beschildering . Maar ja , we proberen nu eenmaal zoveel mogelijk de realiteit te benaderen in het bouwen van onze modellen .
Voor de vervuiling door de uitlaat (en) weet ik niet goed wat ik ga gebruiken . Olieverf of pastelkleuren . Heb spijtig genoeg niet veel goeie ervaringen met pastels . De vorige keer dat ik dat probeerde was alle pastelbehandeling na het eindspuiten met matte vernis verdwenen .
mvg ; Sabre
Voor de vervuiling door de uitlaat (en) weet ik niet goed wat ik ga gebruiken . Olieverf of pastelkleuren . Heb spijtig genoeg niet veel goeie ervaringen met pastels . De vorige keer dat ik dat probeerde was alle pastelbehandeling na het eindspuiten met matte vernis verdwenen .
mvg ; Sabre