Ja, maar stel dat je een verslag schrijft, zelfs maar van een model per jaar en maar een update pakweg om de twee maanden. Langer wordt waarschijnlijk toch als onaangenaam ervaren voor wie het verslag volgt, want dan vraag je je af of er nog een vervolg komt. Dan kan je nog steeds zes keer per jaar meedoen. Als alleen het eindresultaat in rekening wordt genomen, dan doet zo iemand maar een keer per jaar mee. Het staat nergens aangegeven dat je maar een keer per jaar van plan bent mee te doen, dus kom je gewoon uit tegen al wie die maand nog meedoet, zoals degenen die wel veel bouwen. Dan heb je dus statistisch weinig kans om er bij te zijn. Wordt er alleen gekeken naar wat je die maand getoond hebt, dan is het eerlijker. Ik heb ook al verslagen gelezen hier die te uitgebreid waren om in vijf minuten op te kunnen nemen en dan kom je volgens mij ook minder in aanmerking om het beste verslag van de maand te typen, je moet de informatie wat kunnen doseren, de foto's moeten wat verzorgd worden en toch zijn er veel verschillende manieren om dat uit te werken en te illustreren. Dat valt volgens mij beter te quoteren dan één Titanic te gaan vergelijken met een 56mm-figuur of een papiermodel. Dat lukt beter op het eind van het jaar als de categorieën wat beter gevuld zijn en er misschien drie Titanics en tien figuren te vergelijken zijn in verschillende disciplines.