Zoals beloofd, wat foto's. Ik heb na 6 maanden er eindelijk vrede mee dat deze Cobra kl*te verkeerd is wat betreft de cockpit kap. Ik krijg het niet over mijn hart om al het werk teniet te doen, dus zetten we maar door
Als eerste op de agenda vandaag de uitlaat van de motor. 5 stukjes PE lijmen en wat UTP bekabeling geven een totaal ander beeld
Nadat ik weer wat was opgewarmd om met PE te werken, de staart van de NTS op de korrel genomen. Zo komt ie uit de doos :
En nadat er een hele hoop priegelwerk aan te pas kwam voor de PE te plooien, een GSP antenne werd geplooid en alle andere onderdeeltjes kwam dit er uit als resultaat :
Er dient nog wel een olieleiding geplaatst te worden, maar dat komt later.
En omdat we er nog niet genoeg van hadden, ook maar begonnen aan de stubwings. Deze hebben geen enkele aerodynamische functie, dienen enkel om weapon load out mogelijk te maken.
De NTS upgrade had oa als doel om nachtvliegen veiliger te maken. Daartoe werden doorheen de casco van de AH1 verschillende strips met NVG formatielichten voorzien. Op het einde van de stubwings werd dit voorzien dmv een klein lampje, dat uiteraard niet aanwezig was op het model, nu wel
Daarna de wapenpylon onder handen genomen en wat kleine details.
Eerst de details :
Onderkant van de Stubwings werden voorzien van de aansluitingen voor de bewapening en eventueel externe brandstoftank. Dit werd bekomen mbv overschotjes PE. Het witte 'tjoepje' vooraan is de aansluiting van de electrische leiding voor de vuurcommando's door te geven aan de binnenste wapenpylon. De koperen plaat moeten nog voorzien worden van brandstofaansluitingen indien een exteren brandstoftank wordt vervoerd (wat tegenwoordig standaard praktijk is op de AH-1).
Om dan wat details bovenaan aan te pakken en eht begin van de nieuwe pylon mogelijk te maken. Oja, rechts zijn de kitonderdelen
:
En aan het einde van de middag bekom je dan dit als resultaat van de noeste arbeid :
Voila, ik hoop dat ik de motivatie hoog kan houden, want het doet verdomde zeer om die constant met die kap geconfronteerd te worden .... maar man, wat een plezier die PE