Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ha geweldig hoe een hoek je gezichtsveld kan beïnvloeden. Dit soort projecten geeft je een gevoel om de kit te kopen.
Ron
de ra is mooi geworden wim.
maar het zeil heb ik tog ook bedenkingen bij en niet alleen de kleur maar ook de gote en de vorm
Ik blijf het gewoon een mooi "scheepje" vinden, klein , lief, en véééél werk.
Ik heb het even in de hand mogen houden en het is echt zo klein.......
Fred
Hoi Wim,
In Wikipedia heb ik dit gevonden over pigmenten in het oude Egypte:
De wandschilderingen (die vaak verkeerdelijk als "fresco's" worden vernoemd) in het oude Egypte zijn voornamelijk met een achttal pigmenten van oker gemaakt, gaande van geel over oranje, rood en bruin. Daarenboven werd ook houtskool en roet gebruikt voor zwart. Als penseel gebruikte men rietstengels van variërende dikte, waarvan een uiteinde vezelig werd gemaakt door insnijden en bekloppen, en dat eerst in water werd gedompeld. Hiermee werd de okerverf dan op de droge kalklaag van de wand aangebracht, of eventueel ook op canvas of op papyrus.
Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Rode_oker"
Rode oker zou dus als kleur in die tijd best kunnen. Zoals je weet heb ik pas voor de Victory een aantal kleuren verf gekocht. Daar zit deze rode oker ook bij
Idee????
Voor de rest sluit ik mij bij de anderen aan. Ik vind het zeil nu ook wel erg rood.
En met de mast wordt dit meisje steeds mooier. Ik heb haar zonder mast mogen bewonderen en ze is zo klein .........
het blijft een bouw vol verassingen wim nu dat touw weer