gezichtjes heb ik altijd al kunnen tekenen. Met klei pakt het goed uit gelukkig maar je moet met iets meer belichtingen rekening houden dan in 2d.
Zelf moet ik me wel goed afvragen wat ik wil, soms verval ik in gewoonte en dan staat er weer een karikatuur.
Zit toch te denken om van Carl een Ostfrontknakker te maken, met zo'n bontmuts (ik houd van koud schilderen). Mijn laatste bontkraag beviel me goed en geeft mooi effect tegen andere stof.
Beetje type dat te bezien valt in 'Stalingrad' met een pelsje mogelijk.
Wat ik eigenlijk wil is wel gelukt. Het maken van een hoofdje zonder eens telkens naar foto's te moeten kijken, gewoon zelf een kop verzinnen en wat kan er dan misgaan?
Zou hooguit de schets later aan kunnen passen...
Als ik diezelfde vanzelfsprekendheid strakjes ook in mijn plooi- en stretchwerk krijg en goede anatomie ben ik tevreden.
misschien tóch een tipje dan voor mensen die het ook eens willen proberen....
..teken eens eerst wat uit. Meteen beginnen met een Uri Geller lijkt heel aantrekkelijk
![Smile :-) :-)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
maar een gezond ontwerp van jezelf werkt 'vanzelfsprekender'. Was doodmoe van mijn laatste topic en ben er nog steeds niet tevreden over.
René