Update 5 :
Een ganse dag kunnen schilderen vandaag, ik in m'n nopjes natuurlijk !
De diepte van het figuurtje extra benadrukt met donkere accenten in de binnenste delen, dat was het eerste.
Nadien de wat minder prominente schaduwen (onderkanten van uitstekende plooien) iets minder donker aangezet dan de diepste hoekjes en kantjes.
De holster, schoenen, pistoolriem, handschoenen, beenbeschermers, en helm met bril verder uitgewerkt. Ook de metalen delen aan holster en riem geschilderd met geel messing, de bril met aluminium.
Het gezicht verder 'gestreeld' met dunne verf en met het absolute uiteinde van het puntig penseel. Licht en een tipje schaduw aangebracht, alsook de aanzet van een beginnende stoppelbaard. De ogen gecorrigeerd en de lippen verder uitgewerkt.
De overall na al deze werkjes een subtiel en vederzacht drybrushje gegeven daar waar nodig.
Stillekes aan denk ik dat het op iets begint te lijken, maar het commentaar laat ik liever aan jullie over.
Natuurlijk zijn we nog niet waar we zijn moeten, maar ik heb er goede moed in. Staar jullie niet te veel blind op de glans hier en daar, want dat moet ik na volledige uitharding van de verflagen netjes vermatten.
Vriendelijke groeten van GUnit.