Hoofdsponsor

Orc in Love 150mm { WIP}

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Als het een troost mag zijn Ron ik heb hier ook al een paar miniaturen aan de kant liggen die goed mislukt zijn maar dat noemen ze het leer proces hè 😜ik proper al een hele tijd het wet blenden onder de knie te krijgen maar het lijkt me maar niet te lukken maarniet opgeven is hier de boodschap dan 😄

Inderdaad Nico het is vallen en opstaan in onze hobby met sommigen dingen maar als het dan lukt ben je blij dat je het niet opgegeven heb.

De stand van zaken op dit moment.

Het rood gaat al aardig in de richting komen misschien nog een of twee zeeeeeeeer dunne laagjes.
Ik moet wel bekennen dat ik er nog niet helemaal uit ben wat het resultaat betreft maar weet wel dat ik toch nog wat correcties moet gaan doen met een lichte huidskleur om het rood iets meer te blenden.
Ben nu bezig met het leder dus kan me nog even amuseren :)
Voor de rest nog redelijk wat kleine dingentjes en wat correctie werk voordat hij gereed is.

DSC_0523.jpg

DSC_0524.jpg

Ron, persoonlijk vind ik de blos te punctueel.
Daarom komt het ook niet tot zijn recht, de blos is goed maar ik zou hem groter maken en hem laten overgaan in het groen.
Daarbij is de blos die je nu hebt aangebracht het centrum en het donkerste, op deze plaatsen zou ik geen rood meer aanbrengen.

Hopelijk heb ik het een beetje begrijpbaar proberen uitleggen.

Grtx Jan

Jan ik denk dat je begrijpt, mijn idee om het probleem op te lossen is met een lichte huidskleur de overgang tussen het rood en groen af te zwakken, zoals het oor bij de schedel dat vind ik redelijk geslaagd.
En zo rommelen we lekker door totdat het resultaat acceptabel/goed is.

Ron, inderdaad bij de schedel is het je goed gelukt.

Ik heb een foto toegevoegt van een ouder werkje als voorbeeld is wel een 54 mm maar dan kun je erkennen wat ik bedoel.
Grtx Jan

attachment.jpg

de liefde van de man blijkt overal door de maag te gaan... Mooie schilderwerken, voor de blos, is het eventueel een optie om met olieverf een stipje te zetten en deze uit te wrijven?

olieverf was een optie geweest maar ik wil alleen met acryl werken om dit goed onder de knie te krijgen vandaar het gestuntel :)

Maar de Goblin/Orc is bijna gereed op een een washje voor de metalen delen en misschien hier en daar de schaduwen nog iets aanzetten en dan kan hij op zijn sokkel en zijn laatste fotoshoot krijgen in de studio.
btw ik doe nu niets meer verder aan het rood want anders gaat de Orc nog vliegen op laatste moment.

Sorry een beetje bibberietus bij deze foto :)
DSC_0552.jpg

DSC_0562.jpg

DSC_0566.jpg

DSC_0561.jpg

Ik verklaar deze voor gereed en de sokkel moet nog even wachten op een laagje beits en vernis tot het weer beter is :wub:

DSC_0571.jpg

DSC_0568.jpg

DSC_0577.jpg

DSC_0575.jpg

DSC_0570.jpg

DSC_0567.jpg

Hallo Ron, als dit je eerste bust in acryl is ben ik onder de indruk.
Een foto beoordelen is altijd moeilijk, persoonlijk had ik in het vel en leder nog wat meer contrast en kleur ingebracht.
Maar zoals gezegd voor een eersteling een goed stuk, op naar de volgende.

Grtx Jan

Jan dit mijn tweede figuur(grotere schaal) in Acryl en dan met het kwastje, meestal trek ik de airbrush uit de kast voor als ik aan een figuur werkt maar deze zijn meestal iets van 1/6.
Wat de contrasten betreft helemaal gelijk, persoonlijk hou ik meer van zachte overgangen tussen de kleuren en dat werkt niet echt goed in het figurenwereldje dus moet ik eens over mijn angst stappen en wat meer contrast ertegenaan gooien.
Bedankt voor de hints en tips Jan.

Jan dit mijn tweede figuur(grotere schaal) in Acryl en dan met het kwastje

mijn beoordeling blijft, ik ben zeker dat je nog verschillende niveaus zult verbeteren als je het kwastje evengoed onder de knie hebt als de AB.
voor het andere graag gedaan.

Grtx Jan

Mannen bedankt voor de reacties.

Was een leuke buste om te schilderen en weer enkele dingetjes opgepikt die wat meer aandacht mogen hebben en als deze goed zijn word het nog wel wat met mij :)

Terug
Bovenaan