Ik heb net even jou schild bekeken, hier heb ik toch even een opmerking over.
Een Vikingschild is altijd opgebouwd uit verschillende lagen. Als eerste hout. De planken heb je goed in de richting liggen. Maar dan komt er een wat wij nu noemen een kanvas laag overheen. Dan komt daar een leren runderlap overheen. Daartussen zit dan een wollenlaag, om de klappen op te vangen. Dit was zonder uitzondering. Dan hield een metalen ring alles bij elkaar. Vaak werd dit ook nog versierd door de Viking zelf. Met symbolen, of strijdleuzen enzo. Maar kan ook gewoon een kleurpatroon zijn. Ze waren dol op kleuren. En zo fel mogelijk. Die waren moeilijk te maken in die tijd. En ook als je ze al had heel duur.
Even een plaatje van een replica die kaal is.
Dit is een replica, die erg dicht bij het orgineel komt. Het kruis zat er in de latertijd in. Daarvoor was dit niet zo.
Die puntjes die je hebt aangebracht is een fantasie. En hoort daar niet in thuis. Dit is een veel gemaakte fout.
Sorry, ik ben zoals je weet een Viking fanaat. Dus ik wil je het ook nog eens makkelijker maken. En neem al dat werk weg, maak het schild glad, schilder er een metalen laag omheen, en werk de binnenkant met een dop af. Dan het schild schilderen in verschillende kleuren. Dat komt dan echt veel beter bij het orgineel, en is meer natuurgetrouw.
Verder niets meer dan lof voor jou getoonde werk.
Ik wil je niet in de grond boren, maar slechts op de goede weg helpen als het om een natuurgetrouw model aankomt.