Dag iedereen, vooreerst bedankt voor de positieve feedback. Dit gaf me extra moed om hier aan verder te werken.
Ondertussen ben ik aan het ondergrondje begonnen. Het idee is dat de tank tegen een boom aan staat geparkeerd langs een veldweg in een bos in Rusland. In de boom zelf zal een vogelnest aanwezig zijn - de vogels zelf zullen niet tevreden zijn met deze indringer en tonen dit door hun behoefte op de tank te doen. De titel van het stuk wordt consequent "dropping bombs".
Ik ben begonnen met een boom te maken. Het is de eerste keer dat ik dit doe, maar had reeds wat ideeën opgedaan bij andere bouwers.
eerst een frame maken met ijzer/koperdraad
Daarna gewone witte tamiya putty gebruiken om de stam te sculpten
Volgende stap: het aanbrengen van de takken. Hierbij heb ik takjes van teloxis aristata gebruikt, de ideale plant. Te krijgen bij joefix dacht ik, maar deze heb ik zelf gegroeid even terug.
Daarna heb ik de stam bewerkt met crackle paint. De bedoeling is om een grillige stam te krijgen zoals op dit voorbeeld:
na het drogen van de crackle paint:
volgende stap: vastmaken van de boom op het ondergrondje. Deze heb ik met een mix van polyfilla producten voorbereid en de tank tracks er in gedrukt zodat de tank zelf goed kan aangebracht worden. De boomwortels worden gemaakt met een mix van zeemos (gekocht ooit in een hobbywinkel) en echte wortels van kleine plantjes die ik uit de tuin heb gehaald.
De volgende stap was het primen met zwart. ik heb de acrylic black primer van Ammo gebruikt, los in de airbrush en gespoten aan 3 bar (40psi). Ging zonder problemen.
to be continued..