Hoofdsponsor

1/35 Panzer III ausf K (Sd.Kfz.267) [wip]

BUZZY10719

Well-known member
Registered
Door terug thuis te zitten met mijn rug en doordat het vlug donker is en dat we dan niets meer met de vogels kunnen doen begon het te kriebelen om nog eens iets te bouwen.
Had zin om een tank te maken maar gewoon recht uit de doos en waar ik niet teveel moest bij nadenken en had ook geen zin om veel op detail te letten, gewoon verstand op 0 en bouwen voor het plezier en om te ontspannen.
De keuze is deze doos geworden die ik eens op een tombela gewonnen had.

20151128_011234_zps9ywomusn.jpg

Na een 3 tal avonden had ik volgend resultaat al.

20151124_212553_zpsqzbukvav.jpg

20151124_212636_zpsuoczwvye.jpg

Nog 2 dagen later en wat gepruts met de AB en pigment heb ik dit al.

20151128_011333_zps6jw8rlrd.jpg

20151128_011359_zpsam5r3juv.jpg

Nu nog de track aan de linker zijde maken en dan nog wat spelen met pigment en andere manieren van wheateren en het model is klaar.
(De track die er al op zit heeft nog wat teveel roest naar mijn zin.)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey de man, ik weet het van de weekbuild, als ik een gepast model vind waar niet teveel werk aan is doe ik mee. Jammer genoeg moet ik de week dat die build door gaat werken en ziet het er naar uit dat het druk gaat worden. We zien wel e.

Buzzy, je bent wel wat rap gegaan, vertel misschien eerst eens iets over dat voertuig. Geen problemen gehad tijdens de bouw? Het roest op een track doe ik in de vorm van een wash die ik dan wegwas op de plekken waar hij niet moet zitten, zoals waar die wieltjes over rollen.

Hey Steven, ik ben er inderdaad zeer vlot door gegaan.
Dit omdat ik niet echt van plan was om er iets van te posten en omdat ik gewoon even het verstand op 0 wou zetten en gewoon wou bouwen.
Echt opzoekwerk heb ik dus ook niet gedaan over dit voertuig maar zoals je wel kan zien is het een bevelvoerende Panzer III.
De tankcommandant was dus bevelvoerend over een compagnie. Dit is te zien vooral aan de sterantenne.
Roest op de tracks heb ik hier met pigment gedaan maar wel wat overdreven achteraf gezien.
Waar er geen roest mag zijn zoals op de plaatsen waar de wielen lopen gebruik ik steeds een tekenpotlood om de indruk van metaal naar boven te brengen.
Als het model volledig klaar is ga ik misschien op dit vlak hier en daar nog wat veranderingen aanbrengen maar dat zien we nog wel en jullie hier dan ook.:D:D:D:D:D:D:D

@Peiper: had het even nodig om zo een tussendoortje te hebben.
Zit voor de zoveelste keer thuis met rugklachten.
In de zomer had ik mijn verstrooiing met de vogels maar nu is het te vroeg donker vandaar dan bouwen e.
Denk dat er nog een Stug III en Panzer IV gaat volgen ook in dit gamma.
Heb die dozen hier staan en heb er anders (nog) geen andere plannen mee.

Een heel kleine vordering gedaan vandaag aan deze.
De bedoeling is om hem wat te doen lijken op de bevelpanzer van Oberst Graf Strachwitz van het Panzer-Grenadier-Division "Grosdeutschland".
Deze dus.

20151204_225021_zpsxcihfgbr.jpg

Nu heb ik enkele vragen voor jullie, zou deze tactical signs hebben zoals de Duitse helm die gebruikt werd voor de Grosdeutschland divisie?
Zo ja welke vorm ervan? Heb tot nu toe nog geen duidelijke foto's gevonden waar ik dit op zou kunnen zien.

Dan nu de foto's van de vorderingen van vandaag.
De torennummering was bij deze panzer III blijkbaar herdaan zoals te zien is zit er onder de nummering een lichter grijze vlek, ook op de turretkist achteraan is het nog duidelijker te zien op een foto die ik heb. Ik ga er van uit dat de nummering dan ook ten velde gedaan is met de losse hand.
Ikheb deze dan ook met de losse hand gedaan.
De nummering is natuurlijk 01 zoals je wel verwacht had voor een bevelvoerende panzer.

20151204_224834_zps19nkvb3a.jpg

20151204_224846_zpsm5r316yj.jpg

Die lichte grijze vlekken zijn highlights op de foto. Deze vlek is ook te zien op de gun mantlet !

Het is niet omdat schilderwerken te velde werden uitgevoerd, dat ze daarvoor noodzakelijkerwijs met de hand geschilderd waren. Soms waren spuitmallen voorhanden om met een verfpistool aan te brengen. Niettemin vind ik je nummers toch goed geschilderd.

Groeten Rik

Hey Rik,

Heb nog een andere foto in een boek van de achterkant van de turretbasket met een kleine beschrijving en daar zeggen ze letterlijk dat de nummering overschilderd is met licht grijs voordat de huidige nummering er op gezet werd. Vandaar mijn eerdere uitleg dat de nummering herdaan was.

He Buzzy,

Dit is echt een speedbuild!
De Gross Deutschland had inderdaad een witte stahlhelm rechtsvoor en linksachter als divisieteken, maar die moesten op last van het opperbevel een antal keren overschilderd en soms zelfs gewijzigd worden om de tegenstander niet te laten weten welke eenheid er tegenover hen stond. Dus het is niet verkeerd indien je die er niet op zet.

Peter

Ik beschouw hem nu als af.
Het is wel geen prijswinner maar dat was niet de bedoeling.
Het ging er hem om om gewoon te bouwen voor het plezier zonder nadenken.
Hoe dan ook vind ik hem toch redelijk geslaagd.

20160102_211444_zpsb6glszuj.jpg

20160102_212038_zpszbwt9q0y.jpg

20160102_211517_zps6rb9ycfs.jpg

20160102_212026_zpsqn60nuhq.jpg

Mooi, maar jammer dat je geen accenten gelegd hebt, zoals de steel van de schop, een wash,binnenkant van de loop en MG zwart maken,..
Zou iets meer geven aan de tank...
Maar als jij tevreden bent, is alles in orde :))

Bedankt Jelle.
Daar heb je een punt Xavier, kan zijn dat er in de toekomst nog enkele kleine wijzigingen gebeuren.
Bedankt voor de tips.

Ik treed Xavier hier in bij want het is allemaal een beetje te egaal voor het moment. Een donkere wash aangebracht op onderdeel per onderdeel zou een heel groot verschil maken.

Ik zelf vind dit bouwwerkje op zo een korte tijd geslaagd buiten het zwart maken van de loop zie ik als zeer grote leek er verder niet veel aan dat zou moeten verbeterd worden , ik heb nu wel 4 jaar aan de M 113 en de HS 30 gewerkt te Wilrijk bij Antwerpen maar zie dat toch niet zoals jullie de " Die hard's ) zal ik maar zeggen de kenners of de maniakken zoals ze in het Antwerps zeggen
Voor mij geslaagd
Marc

Heb de Panzer nog een beetje onder handen genomen met een dark pinwash en hier en daar een earth pinwash.
Ook wat oil stain aangebracht aan de wielen.
Jammer genoeg is het effect niet echt goed te zien op de foto's.

20160103_193202_zpskv2bcifp.jpg

20160103_193254_zps2npzbktm.jpg

20160103_193413_zpszmjds3zo.jpg

Je kan toch al het verschil zien hoor, mag zelfs iets meer zijn.
Probeer nu misschien eens een dry-brushing met een lichtere tint grijs op alle uitstekende delen zoals handvatten, scharnieren, moeren en bouten enz...

Terug
Bovenaan