Goedemiddag Beste Kijkers !
Heeft iedereen zijn plaatske ? Dan gaan we van start. Hier de eerste foto's van de build :
Traditioneel begint een build (althans volgens het bouwplan) met het onderstel. Maar ik dus niet !
De Friul's heb ik nog niet in bezit, en ik wil de loopwielen wat aanpassen 'in situ'. Dus eerst de ondergrond wat voorbereiden, hierop de Friul's leggen en dan het onderstel erop en de loopwielen zich 'laten zetten'.
Daarom ben ik gestart met de achterzijde. Maar een update set voor Dragon op een Tamiya kit levert dus enkele problemen op.
Het rooster voor de onderzijde is te klein volgens het Tamiya kit onderdeel.
Dus het fretje PE van Tamiya maar aangesproken : dit rooster, dat de ganse achterzijde van beslaat is in drie gesneden zodat ik de twee uiterste delen toch kan gebruiken volgens het bouwplan van Voyager. Het middendeel moet vrij blijven voor het plaatsen van een houder voor vijf rookpotten.
Hier zijn de rooster te zien met enkele PE boutjes vastgezet op het kit onderdeel.

Ertussen het PE onderdeel voor de rookpotten. Het is niet supergedetailleerd, want achteraf is hier niks meer van te zien.
De beschermplaat van de uitlaten. Ook hier is weer te zien dat er een verschil is in afmetingen tussen een Dragon kit en een Tamiya kit.
De uitlaten van Tamiya zijn iets te breed zodat de beschermplaat net niet breed genoeg is en dus iets gebogen staat.
Maar het valt het meest op als je de tank ondersteboven houdt, wat niet de bedoeling is.
Intussen heb ik hem al voorzichtig iets rechter kunnen duwen, maar ik laat hem verder zo.
Groeten Rik