Die vlindermoertjes zitten erop en gelukkig moest ik ze ditmaal niet zelf fabriceren uit plastic card. Bedankt voor je goede raad Burglar !
Ik was bij stap 5 geëindigd laatst, dus stap 6 : dit behelst de tracks maar daarvoor ga ik ondanks de prima kwaliteit single links (uit de kit) toch Friuls gebruiken.
Stage 7 omvatte ondermeer de stoeltjes, de voorplaat van de lower hull, het aanbrengen van extra armor tracks erop, wat haken en ogen, en vooral de transmissie.
Zeer goed gedetailleerde onderdelen, geen probleem, maar het feilloos inpassen in de bemanningsruimte diende goed overdacht te worden. Na een kleine bijsturing thv. de assen op de trekwielen klopte het plaatje.
De trekstangen voor de besturing heb ik niet uitgevoerd in pe voor twee redenen :
- het plastic onderdeel zag er bijna perfect uit na oppoetsen,
- je ziet er geen barst meer van als de tank gesloten is.
Een erg leuk onderdeel om te doen was stage 8, de motor ! Erg veel stukjes, goede fijnheid, daar geen klagen over...maar het plan bevatte foutjes hier : D44 en D43 verkeerd genummerd, deel D10 niet vermeld maar wel getekend en herkenbaar genoeg om je uit de slag te trekken + erg vage plaatsbepaling op de tekening, D33 idem maar zichzelf uitwijzend.
Alles ligt klaar om ontvet te worden en dan kan er alvast heel wat gepenseeld en geairbrushed worden ! Hoewel ik de binnenkant maar amper kan tonen wil ik hier toch eens goed voor gaan zitten want het motorblok en de transmissie komen bloot te liggen middels geopende luiken. Qua toevoegen van scratched details maak ik het mezelf gemakkelijk, ik ga liever dieper in op die zaken langs de buitenzijde.
Fotokes :
De voorplaat met de tracks als add on armor :
De kast met rookpotten gemonteerd (geen dwaze gaten geboord zoals wordt aangeraden maar lekker verlijmd, toch bedankt Dragon voor het proberen!) :
De transmissie bij de trekwielen :