vandaag eindelijk de doos gaan halen
geduld beloond, en dat hebben we meteen omgezet in wat bouwen aan de kit.
maar eerst de doos:
ik moet zeggen, zeer mooie doos. mooier dan elke kit die ik hiervoor al heb gezien. de delen die met de laser gesneden zijn vind ik zeer mooi en er is een heel bos hout bij zoals jullie zien. de plannen zijn ook zeer duidelijk en heel mooi. er is ook een nederlandse bouwbeschrijving bij. dat maakt het dus wat makkelijker. ik was aardig verrast van deze kit toen ik die open deed.
en ook begonnen aan de bouw natuurlijk
eerst mijn voorbereidingen afgemaakt. dus de kielhouder en spantenplaat
zoals jullie zien werkt mijn kielhouder dus. ik moet zeggen, ze spant perfect, ze heeft slechts heel kleine beweeglijkheid, maar alleen als ik dat wil. experiment geslaagd dus
spantenplaat ook afgemaakt. uiteindelijk had ik deze niet nodig, maar dat wist ik natuurlijk niet zonder de kit. maar ze zal nog wel van pas komen ergens
daarna een dryfit gedaan van de spanten. volgens mij is er geen enkele foute spant bij die wat uitsteekt ofzo. ze staan ook bijna meteen recht. ook over de spanten ben ik dus zeer tevreden
vanuit de boeg bekeken
dan het achtersteven. deze vind ik ook zeer mooi gedaan
dit was een dryfit
dan de steundekken gelegd of wat het ook is. het helpt in ieder geval om de spanten recht te krijgen. ook geweldig dus. dan alles gelijmd, en dit is het resultaat
en dit was het laatste voor vandaag, de steunblokken aan de boeg
dit was alles voor vandaag
ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de kit. alles paste perfect en het was een plezier om deze werken te volbrengen. volgens mij is de kwaliteit van deze kit zeer hoog.
dit was al een zeer fijn begin. als de rest nog zo is ga ik mij geweldig amuseren