En een kleine update.
Maar eerst nog iets anders..
Er is mij erop ge attendeert dat de ophanging van de beide ASD assen verkeerd om zitten.De koppelstukken zitten(in onderstaande foto)dus verkeerd.Dit is inderdaad juist gezien.Op het andere forum is mij door Henny daarop gewezen.
Dit betreft de beide bovenste cilinders.In de foto is te zien,dat de koppelstukken hier horizontaal zitten.Dit is niet juist.Ze moeten verticaal zitten,anders kunnen ze inderdaad niet draaien.Immers de Persing draait met de ASD assen/schroeven.En de verkeerd om geplaatste flenzen met de koppelstukken verhinderen dat nu.
Dus moet ik dit gaan repareren.Gelukkig is dit nu nog goed te doen,later als de gearbox was gemonteerd kon ik dit niet meer herstellen.
En nu een kleine update dan..
De wervelingen onder het loodsdek.
Doordat de schroeven aan hun voorzijde(boegzijde)een soort onderdruk creëren,gaat de waterstroom dit opvullen.Dat geeft een verkeerde structuur voor de schroeven,deze gaan daardoor een onrendabele voortstuwing creëren.
Door nu een soort "tunnel" rondom de assen en schroeven te vormen,gaat het water er zich in een rechte stroom vormen en zo de schroeven in de juiste hoek benaderen.Dat geeft dus dan wel een rendabele waterstroom....je moet er maar opkomen
...
En in de plamuur...
De assen en schroeven lopen/zitten dus tussen deze vormen in.
En ik heb een begin gemaakt met de twee stabiliteitsvlakken.
Al met al een hoop werk,alleen aan de voortstuwing van onze Persing.
Ron.