Hoofdsponsor

1/35 Plan-D (Dyle-Breda plan) mei 1940 Antwerp

ERVARING
Steeds weer bijlerend en zoekend
BOUWWIJZE
uit de doos
BOUWBUDGET
.
BOUWSTATUS
start op 08/01/24
COMMENTAREN
steeds welkom
Fake news is dus van alle tijden, te zien aan een krantenkop van 80 jaar geleden... iedereen weet toch dat suiker van Tienen de spieren helemaal niet staalt ! (noch enige andere suiker overigens).
Alle gekheid op een stokje, ik blijf volgen, al vind ik het spijtig van de tank.

Blij te zien hoe dit dio gegroeid en gewijzigd werd door de kritiek heen maar het belangrijkste item blijft de bouwer die er voor open staat of niet.

Ik vind het fantastisch hoe jij je kunt aanpassen hierbij; velen zouden het houden bij hun oorspronkelijke plan.

En van mijnentwege nog een extra bravo voor de manier waarop jij paarden kan schilderen !

ik sluit me aan... gewoon de max... en ongelofelijk stukje arbeid maar het resultaat is er naar... dit was een plezier om te volgen

Zou ik iets op te merken hebben, dan zou dat het prikkeldraad zijn; dat is misschien iets te grof weergegeven maar dat is ook ontzettend lastig. Muggenzifterij, want dit diorama is grandioos! Je hebt echt je roeping gevonden binnen onze hobby, je diorama's lijken een steeds hogere kwaliteit te krijgen hoewel je al sterk startte een paar jaar geleden.

En wat een onderwerp! Geen voertuig op het diorama... dat is toch wel kras. Ik heb daar bewondering voor, een sentiment dat slechts zelden bij mij komt bovendrijven wanneer ik modelbouwwerken zie.

Ik zou alle eventuele schroom terzijde zetten en dit werkstuk eens inzetten op een wedstrijd. Ik heb mindere diorama's goud zien behalen.

Bedankt voor de mooi reacties.
jullie hebben me extra gemotiveerd om op deze weg verder te gaan.

Kan me enkel achteraan in het rijtje van bewonderaars aansluiten en samen met hen naar dit prachtig werk kijken.

hoi Pascal ik geniet mateloos van dit dio , ik had familie die woonde in Rijkevorsel in de Kempen en geloof het of niet ik kreeg kippenvel bij het zien van die boerderij want het lijkt op twee druppels water van van mijn nonkel en tante de weg was iets anders breder maar verder bijna gelijk , het deed me wel iets want die hoeve bestaat niet meer evenals mijn tante en nonkel
daar heb ik een deel van mijn vakantie doorgebracht
wondermooi

Ik weet van de ledendag dat je fan bent van Nightshift op youtube. Nu vind ik wat je hier neerzet persoonlijk veel mooier dan wat ik al van Nightshift heb gezien.

Daar is alles zo overdreven geschaduwd en opgelicht dat het lijkt of het uit een stripboek komt. Dit lijkt een trend die trouwens bijna iedere modelbouwer wil nastreven. Ik vind dit werk van jou vele malen realistischer en mooier.

Mijn complimenten dus :)

hoi Pascal ik geniet mateloos van dit dio , ik had familie die woonde in Rijkevorsel in de Kempen en geloof het of niet ik kreeg kippenvel bij het zien van die boerderij want het lijkt op twee druppels water van van mijn nonkel en tante de weg was iets anders breder maar verder bijna gelijk , het deed me wel iets want die hoeve bestaat niet meer evenals mijn tante en nonkel
daar heb ik een deel van mijn vakantie doorgebracht
wondermooi
Spijtig dat die boerderijen verdwenen zijn Marc en info op google is ook spaarzaam met foto's.
Nog altijd een mooie streek daar.
Ik weet van de ledendag dat je fan bent van Nightshift op youtube. Nu vind ik wat je hier neerzet persoonlijk veel mooier dan wat ik al van Nightshift heb gezien.
Bedankt voor het compliment Michel.
Met schaduwen en oplichten tracht ik gematigd te werken zoals jij beschrijft maar uiteindelijk is de smaak van de kijker verschillend.
Wat figuren betreft heb ik veel opgestoken van Jan alhier en leer steeds bij.
Nichtshift is geweldig in zijn uitleg en met die kennis tracht ik verder te gaan op mijn eigen manier.

Nogmaals bedankt allemaal en ben aan het denken waar ik nu eerst aan begin want zit met nog een dio waar ik nog niet uit ben.

Mooi geworden zoals gewoonlijk het enigste wat je misschien nog zal kunnen doen is de zijkanten afwerken, De straat steek een stukje uit wat toch wel storend is, misschien voorzichtig gelijk trekken met de boerderij en een likje zwarte verf zodat het een geheel word? IN oeder geval weer een geslaagd onderwerp.

Mooi geworden zoals gewoonlijk het enigste wat je misschien nog zal kunnen doen is de zijkanten afwerken,
Bedankt Ron :winking:en denk steeds aan u wanneer ik iets af heb maar had dit vermeld bij de eind foto's dat dit nog moest gebeuren.

PB290002.JPG

PB290003.JPG

Nog eens schuren voor laatste vernislaag en kan in het schap.
meer ga ik er niet aan doen.

Iemand die aan mij denk hoop dat het wel positief is :cool: Dat kereltje in de boom is ook wel een grappig detail.

Positief Ron want steeds hou ik die afwerking tot het allerlaatste.
Zou dit eigenlijk in het begin moeten doen, maar ja.

• Leuk
Waarderingen: Ron
Terug
Bovenaan