indien jullie kritiek of tips hebben dan wil ik het graag horen zodat ik dat dan kan meenemen voor mijn volgende project.
Ok. Allereerst, mooi gedaan. Je gaat vooruit, dat is duidelijk te zien. Als ik dan toch aandachtspuntjes zou mogen noemen, en wellicht kun je er nu zelfs nog iets aan doen, dan zouden dat de volgende zijn.
Voor correctie nu of als tips voor de volgende keer:
- Let op details als kaarsrechte plaatsing van het nummerbord. Als alle details kloppen, zal het model echt tot leven komen (beetje raar voor een auto, maar goed). Als de nummerbord-decal op een plaatje is bevestigd, kun je dat plaatje nog losmaken en opnieuw verlijmen. Als de decal rechtstreeks op de body is geplaatst zeg ik: volgende keer beter. Een decal kan in het algemeen niet zonder beschadigen worden verplaatst.
- Probeer de grille eens een wash te geven. Bij de Plymouth-letters is nu meer chroom te zien. Na de wash (indien je meer uitleg hierover wilt laat maar weten) kun je het residu weghalen. Je kunt ook de grille grijszwart maken en, nadat dat gedroogd is, er met een potlood overheen gaan zodat de hoogst gelegen delen van de grille een metalen glans krijgen. Het grafiet van het potlood geeft een 'polished gun'-look.
- Het koelvloeistofreservoir dan wel de ruitenwisservloeistofbak (echt de laatste keer dat ik dat woord ooit ergens schrijf
) heeft storende vlekjes. Ook zit er wat oranje tegenaan. Als ik jou was, zou ik die bak opnieuw schilderen. Het zijn ook hier weer de details die het hem doen.
- Als je dan toch met die ruitenwisservloeistofbak
nowink
bezig bent (er vanuit gaande dat het dat is), kun je er een laagje vloeistof in schilderen. Heel goed afplakken en beetje blauwige vloeistof ertegenaan schilderen. Dat ziet er dan realistisch uit.
- De rembekrachtiger zou profiteren van een wash.
- De uitlaten zijn verroest maar de rest van de onderkant heeft, zoals ik het nu zie, geen verwering gekregen. Een paar pigmenten doen al veel goeds. Of doe eens ruig en airbrush, zo licht als je kunt, een laagje Tamiya Buff (X-57) over de onderkant. Je hoeft niets af te plakken, gewoon ervoor zorgen dat alleen de onderkant geraakt wordt. Kost 5 minuten (excl. schoonmaken van de airbrush) en je zult zien dat de hele onderkant een stoffig uiterlijk heeft gekregen.
Voor de volgende keer:
- Het is goed om de gietresten van de rembekrachtiger te verwijderen.
- De decal bovenop het luchtfilterhuis heeft uitsteeksels aan alle kanten, het residu. Dat komt doordat je de decal eenvoudigweg hebt losgeweekt en rechtstreeks op het luchtfilterhuis hebt geplaatst. Je kunt dit ongewenste effect voorkomen door de decal langs een liniaaltje nauwkeurig uit te snijden met een vers afbreekmesje of scalpeltje.
- Probeer achter de glaasjes van de voorlampen een wit bolletje te plaatsen, de halogeenlamp. Klein gebaar, visueel toch echt wel een verschil.
Voor de rest ziet het er keurig uit. Het interieur overtuigt, voor wat ik er van zie. De wielen heb je mooi gedaan. De body staat, steeds voor zover ik het kan zien (foto's zijn niet overduidelijk) strak in de lak en je hebt je flink laten gaan wat bougiekabels betreft.
Ga zo door, je komt in rap tempo vooruit.