Hallo allemaal,
Na lang twijfelen, een paar keer van gedacht veranderd, heb ik toch eindelijk de knoop doorgehakt...
Met deze Porsche 918 Spyder doe ik mee aan de komende groepsbouw...
Porsche als (race)wagen hoeft denk ik niet echt meer voorgesteld te worden, maar bij deze heb toch nog wel enkele duizelingwekkende cijfertjes te melden...
De 918 Spyder had een gelimiteerde productie van amper 918 stuks, en werd geproduceerd van september 2013 tot juni 2015. De richtprijs van dit schatje bedroeg €800.000, en was op 14 maanden na lancering uitverkocht... (crisis???)
De 918 Spyder was na de Porsche Panamera de 2de plug-in hybride wagen die het merk lanceerde. Deze wagen word aangedreven door een atmosferische 4.6 liter V8 motor met 608pk, aangevuld met 2 elektromotoren die nog eens 279pk extra leveren, in totaal komt men dan op een vermogen van 887pk...
De kans dat er zo eentje aan de lichten langs u komt staan is dus zeer klein, maar weet dus maar zeker dat je niet moet proberen met optrekken...
In het sprintje van 0-100km/u beweerde Porsche 2,5 seconden nodig te hebben, in een test van Car and Driver (wereld's grootste auto-test magazine) konden ze de 0-100km/u doen op een waanzinnige 2,2 seconden. Van 0-300km/u blijft de Spyder onder 20 seconden... Topsnelheid werd afgeklopt op maar liefst 351km/u...
Na al die cijfertjes en leuke weetjes, ook nog eens wat foto's...
In de goed gevulde doos zaten deze grijs gemodeleerde spreu's, mooi van detail, en zo op het eerste oog te zien heel weinig last van flash rondom en ejectormarks...
De vinyl bandjes, een spreu voor de clear parts, en eentje met de bling-bling... Deze chroom is heel mooi afgewerkt, maar ben me toch nog aant bedenken om deze een Alclad behandeling te geven, of althans proberen, aangezien ik dit nog nooit eerder gedaan heb...
Zoals gebruikelijk ook de standaard bouwhandleiding, en een mooi vellletje prachtige decals... M'n vingers jeuken al, waar is m'n Sol...
And last but not least... The body of the beast...
Revell heeft ondertussen 2 versies uitgebracht van deze wagen, een gewone 918 Spyder (zilvere wagen op boxart) en deze zwarte met het Martini racing Design... Na een beetje rondsurfen ben ik ook talloze witte Martini Spyder's tegengekomen, wat mij meer aanspreken... Echter jammer dat Revell maar 1 witte "nr15" decal voorziet voor de zwarte wagen, ipv ook nog enkele zwarte cijfers, zodat hier ook nog een andere versie kan gemaakt worden. Deze nr kan eventueel wel weg gelaten worden, maar naar mijn persoonlijke mening maakt dit de wagen toch meer af, en indien ik een witte wil bouwen, wil ik dus ook graag een cijfer decal er op hangen. Zo'n decal moet ook nog wel te vinden zijn, des te meer een goede reden om nog eens naar een beurs te gaan...
Met dus nog maar iets meer dan een week te gaan tot de start van de groepsbouw heb ik dus nog wel een knoopje door te hakken... Wit of zwart, Zwart of wit...
Nog enkele voorbeelden...
En om de keuze nog moeilijker te maken...
Voorgaande voorbeelden gevonden via Google, bij klachten zullen deze verwijderd worden.
Groetjes,
Kurt
Na lang twijfelen, een paar keer van gedacht veranderd, heb ik toch eindelijk de knoop doorgehakt...
Met deze Porsche 918 Spyder doe ik mee aan de komende groepsbouw...
Porsche als (race)wagen hoeft denk ik niet echt meer voorgesteld te worden, maar bij deze heb toch nog wel enkele duizelingwekkende cijfertjes te melden...
De 918 Spyder had een gelimiteerde productie van amper 918 stuks, en werd geproduceerd van september 2013 tot juni 2015. De richtprijs van dit schatje bedroeg €800.000, en was op 14 maanden na lancering uitverkocht... (crisis???)
De 918 Spyder was na de Porsche Panamera de 2de plug-in hybride wagen die het merk lanceerde. Deze wagen word aangedreven door een atmosferische 4.6 liter V8 motor met 608pk, aangevuld met 2 elektromotoren die nog eens 279pk extra leveren, in totaal komt men dan op een vermogen van 887pk...
De kans dat er zo eentje aan de lichten langs u komt staan is dus zeer klein, maar weet dus maar zeker dat je niet moet proberen met optrekken...
In het sprintje van 0-100km/u beweerde Porsche 2,5 seconden nodig te hebben, in een test van Car and Driver (wereld's grootste auto-test magazine) konden ze de 0-100km/u doen op een waanzinnige 2,2 seconden. Van 0-300km/u blijft de Spyder onder 20 seconden... Topsnelheid werd afgeklopt op maar liefst 351km/u...
Na al die cijfertjes en leuke weetjes, ook nog eens wat foto's...
In de goed gevulde doos zaten deze grijs gemodeleerde spreu's, mooi van detail, en zo op het eerste oog te zien heel weinig last van flash rondom en ejectormarks...
De vinyl bandjes, een spreu voor de clear parts, en eentje met de bling-bling... Deze chroom is heel mooi afgewerkt, maar ben me toch nog aant bedenken om deze een Alclad behandeling te geven, of althans proberen, aangezien ik dit nog nooit eerder gedaan heb...
Zoals gebruikelijk ook de standaard bouwhandleiding, en een mooi vellletje prachtige decals... M'n vingers jeuken al, waar is m'n Sol...
And last but not least... The body of the beast...
Revell heeft ondertussen 2 versies uitgebracht van deze wagen, een gewone 918 Spyder (zilvere wagen op boxart) en deze zwarte met het Martini racing Design... Na een beetje rondsurfen ben ik ook talloze witte Martini Spyder's tegengekomen, wat mij meer aanspreken... Echter jammer dat Revell maar 1 witte "nr15" decal voorziet voor de zwarte wagen, ipv ook nog enkele zwarte cijfers, zodat hier ook nog een andere versie kan gemaakt worden. Deze nr kan eventueel wel weg gelaten worden, maar naar mijn persoonlijke mening maakt dit de wagen toch meer af, en indien ik een witte wil bouwen, wil ik dus ook graag een cijfer decal er op hangen. Zo'n decal moet ook nog wel te vinden zijn, des te meer een goede reden om nog eens naar een beurs te gaan...
Met dus nog maar iets meer dan een week te gaan tot de start van de groepsbouw heb ik dus nog wel een knoopje door te hakken... Wit of zwart, Zwart of wit...
Nog enkele voorbeelden...
En om de keuze nog moeilijker te maken...
Voorgaande voorbeelden gevonden via Google, bij klachten zullen deze verwijderd worden.
Groetjes,
Kurt
Laatst bewerkt door een moderator: