Hallo allemaal...
Van mijn kant ook nog eens een update van de Spyder... Zoals jullie weten (of niet weten) ben ik door mijn werk als internationaal chauffeur veel van huis en dus ook weinig tijd om effectief te bouwen...
daar komt nog eens bij dat ik echt wel een langzame prutser ben, ik kan soms wel een half uurtje bezig zijn met een gietnaadje wegschuren, zelfs als deze achteraf niet meer zichtbaar is op een onderdeel dat zelf in z'n totaliteit niet meer zichtbaar is... Ik kan me dus wel goed bezig houden, en eigenlijk geniet ik er dan ook wel van om rustig bezig te zijn (prutsen) aan m'n model... Goed muziekje, een pintje of ander lekkers erbij, en de vrije middagen of avonden vliegen voorbij...
Regelmatig wat foto's maken en af en toe een update maken, en dan zijn jullie ook weer mee...
Genoeg gezeverd, op naar de bouw...
Om te antwoorden op Beyond's vraag : Nope, weinig meer te zien...(zie onderaan deze update) En omdat auto's niet op straat staan met hun motor erlangs, komt deze ook gewoon op z'n plaats waar hij hoort...
Ondertussen zijn de motor onderdelen gespoten in de kleuren die Revell aangeeft in de handleiding (waaronder 3 soorten zilver, amper verschil zichtbaar met blote oog, op foto's jammer genoeg helemaal geen verschil te zien) en gemonteerd... Om wat meer diepte te creëren ook een lichte wash gedaan met een drupje zijdemat zwart sterk verdund met white spirit... Op volgende foto linkerkant al gedaan, rechts van het blok nog niet gedaan...
Andersom, links niet, rechts wel...
Boven niet, onder wel...
Het gehele blok gedaan met de wash, alsook de andere delen als luchtfilter en de uitlaat. Hier staat dan ook alles definitief gemonteerd.
Enkel de chroom sierstukken van de uitlaten ontbreken nog hier. Gemonteerd op de motor zijn deze zowat het enigste zichtbare wat aan een kofferraam uitsteekt... Jammer genoeg monteerd Revell deze met de zichtbare kant in de spreus, na uitknippen en braampje wegsnijden word je dus halvelings verplicht om deze chroomlaag te verwijderen en zelf te spuiten... En dan gaat dus binnenkort ook zo gebeuren...
Verder gegaan met de opschoning van volgende onderdelen als de bodemplaat, achterophanging, motorframe, schokdempers, wielkasten en dergelijke...
In een dryfit geeft dat volgende plaatjes...
Nadien komt de motor nog achter een raam en (soort van) hitteschild te zitten en zoals eerder gezegd gaat er dan niet veel meer van te zien zijn... Ander voorbeeld hiervan (en serieus prutswerkje) de schokdempers en aandrijfstangen... Hier is daar nog een beetje van te zien...
Maar met wielkasten er rond en achteraf een wiel op zie je ze nooit meer terug...
Ondertussen ook al een zooitje onderdelen opgeschoond van de voorste electromotor en de voorophanging, volgend te doen zijn de remschijven en remklauwen van zowel voor als achter... Binnenkort kunnen deze allemaal tesamen in de primer waarna ik weer verder kan kliederen met kleurtjes, maar dat gaat dus voor een volgende update zijn...
To be continued...
Groetjes,
Kurt