Hoofdsponsor

1/35 Pz.Kpfw. IV Ausf. J [wip]

Alvast een mooi resultaat, hoewel ik de chips toch iets te veel vind. Je argument dat je een flink deel zal verbergen met begroeiing-camo, kan ik eigenlijk niet echt mee leven. Als je wat minder chips plaatst, kun je er nog voor zorgen dat de mooiste zichtbaar blijven.

Heb je bij je modderwerken lang vezelige grassen gebruikt ? Ik vind de modder raar overkomen, misschien is het ook wat te wijten aan de belichting, of de glansvernis,... het slaat wit uit.

Ik wil niet negatief overkomen, Bart. Ik probeer een objectief oordeel te geven met de bedoeling om er je conclusies uit te trekken om je model te verbeteren.

Groeten Rik

Je opmerkingen zijn altijd welkom Rik, zo leren we altijd maar bij hé.
De modder is niet echt wit hoor, het is gedrybrushed met humbroll mat 29, denk dat de belichting de schuldige is. Het gras is inderdaad lange vezel, kan de verkeerde genomen.
Nu er nog nog stof opkomen dus het zal wel nog een beetje veranderen hé.

De tracks worden inderdaar nog in het diorama verwerkt Amazone.

Grtz Bart.

Heel mooie vorderingen Bart,misschien zijn er iets te veel chips toegevoegd maar in dit stadium kan je ongetwijfeld nog alle kanten op bekijk het eens rustig je zal wel zien dat je het juiste evenwicht vind....

Klopt het dat je eerst donkere chips aangebracht hebt en dan lichte?. Zo lijkt het. Het kan zijn dat omgekeerd beter effect geeft.
Donker (zwart - grijs - bruin) geeft een blank /roest staaleffect, licht (grijs - beige - zand) geeft effect van onderverf. Donkere chips zonder lichte chipping geven iets minder realistisch beeld (staal zonder verfranden).

Steben ik heb wel degelijk eerst de lichte chips gezet en dan de donkere chips er in gewerkt.

Grtz Bart.

Terug
Bovenaan