Dit topic had ik al een paar dagen geleden voorspeld, ik ben er nu maar aan begonnen na de verschillende leuke aanmoedigingen.
http://www.modelbouwen.be/threads/13771-Raptors-in-the-kitchen
Ondertussen zijn de werkzaamheden gestart. Eerst nog even de kit bekijken.
Ik besloot de twee exemplaren rechts onderaan te maken. De onderdelen waren wat moeilijk te vewijderen uit het gietraam, dus deed ik dat maar met een zaagje. Er was maar weinig opruimwerk. Al snel lagen de twee schobbejakken te drogen.
Nu moet ik maar eens op zoek naar het grondplan, als dat al bestaat.
http://www.modelbouwen.be/threads/13771-Raptors-in-the-kitchen
Dit is uw dagelijkse plasticplaatjesleverancier toen hij nog werkzaam was bij de afdeling Paleontologie van het KBIN. De onderdeeltjes waren toen iets groter dan in dit project van toepassing is. Ik ga een tipje van de sluier oplichten van wat ik al een paar jaar in het vooruitzicht had. Ik hoef waarschijnlijk de volgende movie still niet meer te identificeren:
Toen ik een tijd geleden bij Sturmtiger in Tienen door de achterkamertjes aan het struinen was, zag ik het Tamiya-kitje "Velociraptors pack of six" liggen.
Dit zijn twee sprues met drie raptors die door uitwisseling van ledematen in zes verschillende dieren veranderd kunnen worden. Om de scène uit de film na te maken, had ik twee realistische exemplaren nodig in verschillende houdingen, dat was al geen probleem meer. Ik miste echter nog een menselijke figuur. Het was helemaal niet duidelijk welke schaal er nodig was om de film te benaderen, want daarin worden de dino's niet met de correcte schofthoogte gepresenteerd, kwestie van als tegenstander meer indruk te maken dan een uitgeklede kalkoen. Op BSMC vond ik naar mijn idee de correcte figuur. Het gaat blijkbaar wel om een recast van een kitje van Doug's, waarvan ik het origineel echter nooit heb gezien. De kit zal een beetje verbouwd moeten worden voor de juiste zit-houding.
Het meubilair zou ik dan maken uit aluminiumplaat. Om de juiste sfeer te krijgen en te verzekeren dat je alleen kijkt vanuit de gewenste hoek, is het misschien aangewezen er een kijkdoos van te maken.
Ondertussen zijn de werkzaamheden gestart. Eerst nog even de kit bekijken.
Ik besloot de twee exemplaren rechts onderaan te maken. De onderdelen waren wat moeilijk te vewijderen uit het gietraam, dus deed ik dat maar met een zaagje. Er was maar weinig opruimwerk. Al snel lagen de twee schobbejakken te drogen.
Nu moet ik maar eens op zoek naar het grondplan, als dat al bestaat.
Laatst bewerkt door een moderator: