Vandaag heb ik een studie gedaan over de rekwisieten die op het werkblad moesten komen te liggen. Dat kon niet moeilijk zijn toch, gewoon even de scène afspelen en kijken wat er ligt? Ik vond al een plaatje op Wikipedia van de keukenset uit de film.
Hier een detail ervan:
Er staat dus in de scène een rij tafels met potten en pannen waar de raptors op springen en dan een rij met een vleessnijmachine, een oventje voor frikandelbroodjes en een houten plank. Op deze foto ligt die plank echter aan het uiteinde van de tafel met potten en pannen.
In de filmscène gebeuren er echter een aantal slordigheden. Eerst zie je hoe een dino de vleessnijmachine passeert om naar links toe te lopen waar Tim zich achter deze kast verbergt. Op de voorgrond het oventje op de rand van de voorlaatste tafel.
De eerder getoonde scène met de lepel toont de houten plank aan het uiteinde. Daar staat nu nog niks op. De vleessnijder is wel plots genaderd en 90 graden gedraaid. Het kan geen tweede exemplaar zijn, die was niet te zien op de overzichtsfoto en ook niet op de vorige foto. Waarschijnlijk was dit nodig om de arm van de acteur te verbergen die de staart van de dinosaurus moest bewegen. Die acteurshand zou zelfs even te zien zijn tijdens het binnenkomen van de dino's in de keuken. Het oventje is nu spoorloos. De volgende take toont de dino die aan het uiteinde gekomen is en opschrikt van een afleidingsmanoeuvre. Je ziet nog steeds de vleessnijder.
Dan volgt er een take waar je terug de houten plank ziet, maar dan nu met plotseling een strategisch geplaatst stel pannen zodat die er afgelopen kunnen worden door de raptor. De vleessnijder is opgeschoven naar de plek waar het oventje stond een paar takes eerder.
Ik moest dus kiezen welke elementen ik in het diorama plaatste. Voorlopig heb ik de plank nagemaakt uit een houten stokje, ik zoek nog een methode om een dunwandig potje te fabriceren. Ik heb ook een kleiner kadertje gevonden in de kringloopwinkel.