op een ander forum werd ik erop gewezen dat de lijn aan de zijkant niet volledig klopte, en na alles goed nagemeten te hebben hadden ze nog gelijk ook.
Nu was er om het euvel te verhelpen geen onoverkomelijk werk nodig.
hierbij het verslagje van de aanpassing aan de romp.
Eergisteren 's morgen, aan de binnenzijde de kiel opgevuld met restjes doek gedrenkt in epoxy en de langs ribben een extra laagje gegeven.
Daarna een 4 tal laagjes op de bodem waar ik moest gaan weg schuren en dan nog een laagje uit 1 stuk de volledige binnenkant om alles er opnieuw netjes te laten uitzien
deze namidddag was alles voldoende uitgehard. De buitenzijde ontvet en een dun laagke primer er overheen. Kwestie van zien waar je schuurt.
En dan kon het zwoegen zweten en schuren beginnen.
Ben er net mee klaar en trots wil ik jullie het resultaat tonen.
op de laatste foto zie je duidelijk hoeveel laagjes er weg geschuurd zij en op welke plaats.
alles in de primer
het onderte boeghout er tegenaan om te zien of ik al ver genoeg was.
duidelijk te zien waar en hoeveel er weggeschuurd is
Voorziene werken de komende dagen: enkele ribben terug plaatsen voor bijkomende stevigheid.
Er komt ook een vast dek van ongeveer 1.5 cm rondom waaraan ik later het originele dek aanvast kan maken ( wordt wel duidelijk als de foto's komen) Daarna word het dan plamuren en opnieuw schuren.
vgr
Marc
Nu was er om het euvel te verhelpen geen onoverkomelijk werk nodig.
hierbij het verslagje van de aanpassing aan de romp.
Eergisteren 's morgen, aan de binnenzijde de kiel opgevuld met restjes doek gedrenkt in epoxy en de langs ribben een extra laagje gegeven.
Daarna een 4 tal laagjes op de bodem waar ik moest gaan weg schuren en dan nog een laagje uit 1 stuk de volledige binnenkant om alles er opnieuw netjes te laten uitzien
deze namidddag was alles voldoende uitgehard. De buitenzijde ontvet en een dun laagke primer er overheen. Kwestie van zien waar je schuurt.
En dan kon het zwoegen zweten en schuren beginnen.
Ben er net mee klaar en trots wil ik jullie het resultaat tonen.
op de laatste foto zie je duidelijk hoeveel laagjes er weg geschuurd zij en op welke plaats.
alles in de primer
het onderte boeghout er tegenaan om te zien of ik al ver genoeg was.
duidelijk te zien waar en hoeveel er weggeschuurd is
Voorziene werken de komende dagen: enkele ribben terug plaatsen voor bijkomende stevigheid.
Er komt ook een vast dek van ongeveer 1.5 cm rondom waaraan ik later het originele dek aanvast kan maken ( wordt wel duidelijk als de foto's komen) Daarna word het dan plamuren en opnieuw schuren.
vgr
Marc