indien je dus echt dat zacht licht hout bedoelt waarvan ze zweefvliegers maken , dan zou ik aan de onderkant ook zeker beplanken.
anders zal bij het lichtste ongeval daar een deuk in verschijnen.
DE versieringen en ornamenten kan je daar ook eens een foto van trekken en zeggen wat je ervan vind.
Ben nog aan het twijfelen of ik de kit zou kopen of niet.
hier een detailopname van een ornament, ze zijn van een soort plastic, wel makkelijk bij te snijden (gietnaden), hoe ze zich houden bij het plaatsen op het model is afwachten. Ik weet ook niet hoe ze reageren bij het aanbrengen op een ronding (plastic is hard) zal het misschien iest moeten verwarmen met een fohn of zo. Details zijn wel zeer goed en mooi.
.
De kit is niet voor beginners, want er mankeert hier en daar nog wel wat aan, kleine dingen, maar als je nooit eerder gebouwd hebt dan wordt het niets, ook de tekeningen zijn niet altijd makkelijk te lezen en begrijpen. Bouwbeschrijving is op cd-rom maar summier en niet altijd even gedetailleerd. Maar met internet erbij kom je een heel eind.
Ik weet niet hoeveel de kit werkelijk kost, heb hem via marktplaats gekocht, maar ik denk dat hij ongeveer tussen de 500 en 750 euro waard is. Er is zeker een heel mooi model van te maken, met geduld en af en toe materialen bij kopen. Ik denk dat ik de tweede laag beplanking nieuw aan ga schaffen via ebay of zo, er zit niet genoeg fineer voor de hele romp in omdat het onderwaterschip geplameerd moet worden en dan geschilderd, ik wil hem helemaal beplanken en dan waarschijnlijk schilderen zodat de planken nog door de verf zichtbaar zijn voor een meer realistischer beeld.
hier alle ornamenten
Dan nog mijn vorderingen:
De beplanking van het gedeelte boven de waterlijn is inmiddels klaar
nu het onderwaterschip. Ik wil het model vlak en vast hebben liggen om er goed aan te kunnen werken, dus een paar plank aan het dek vastgemaakt en daar een balk op gemaakt en zodoende het model op zijn kop op de bouwplank vast gemaakt. De beplanking van het bovenste gedeelte "hangt" vrij boven de bouwplank en kan nu niet door druk beschadigd raken.
de waterlijn lijkt te golven op de laatste foto, maar dat is optisch bedrog, de beplanking loopt bij de boeg heel iets te ver naar beneden, 0,5 cm en door de kleur van het hout met flits geeft dit een golvend beeld.
dan verder met het onderwaterschip, de zandstrook is inmiddels nat aangebracht en is aan het drogen,
tot de volgende update
grtz Ed