Dank voor alle reacties , het vervolg van de C9 gaat over de..... spoiler , de achterste om precies te zijn. ik ga daar ontiegelijk veel foto's over posten en aan het einde van deze update ga ik jullie raad vragen , dus : let's get going !
Zo komt het onderdeel uit de sprue :
lekker veel uitwerp-littekens , doen ze waarschijnlijk met opzet omdat die door de bouwers bijzonder gewaardeerd worden NOT !!!
CA lijm van de action to the rescue dus
nu kon ik daar "kicker" op spuiten en een minuutje later beginnen schuren , echter dan krijg je door de chemische reactie van die rare boebels in de vulling en die trekt ook volledig wit , heb deze zo in de kast gelegd voor een dagje en ik kon ook schuren alleen was het beginpunt veel properder en helder , werkt nog zo fijn , is mijn mening hee , als het rap moet ga ik wel nog kicker gebruiken , maar als het kan niet
Helemaal proper geschuurd ziet dat er zo uit.
Vervolgens moet de achterste lip in plastic verwijderd worden , om die te vervangen door een metalen onderdeel uit de AM set
zie pijl , nu is het verschil tussen metaal en plastic niet erg groot , maar ja die AM set koste een flinke duit dus gaan we die maximum gebruiken
en ook omdat ik dat wel graag doe dat freubelen
hier alle onderdelen nodig voor de spoiler
Vervolgens alles in de zwarte primer gezet en voorzien van een jasje carbon zoals de echte auto , heb daar een carbon decal van Belkits voor gebruikt die er veel realistischer uitziet dan de meeste carbon decals die je bij veel kits krijgt , nogmaals is mijn mening he....
Eenmaal droog het onderdeel in de clear gezet , wegens er moet nog een decal op met veel doorzichtige draagfilm , dus silvering moest tegengegaan worden
Boven en onderkant , zien er al goed uit ,echter........ dat lijkt maar zo
Ga hier nogmaals een pleidooi houden voor schuren en polijsten , jaja weeral
wie goed kijkt ziet wat oneffenheden en wat stofjes , onvermijdelijk of je moest in een steriel labo gaan spuiten in een ruimtepak
op volgende afbeelding zie je de spoiler , oppervlakkig geschuurd met korrel 2000
duidelijk te zien zijn het stofje , en hoe goed je ook spuit met de AB , en hoe goed de clear ook uitvloeit en zichzelf nivelleert , je zal altijd hoogtes en laagtes hebben
Groene pijl : hoogtes en rode pijl: laagtes. Na schuren zal alles dezelfde hoogte hebben en het stofje zal ofwel weg zijn of zodanig platgeschuurd dat het bijna niet meer zichtbaar is. Als alles geschuurd en gepolijst is heb je een veel realistischer toplaag , dunner en alle sinaasappelhuid is weg. alles ziet er minder "gemaakt " uit en meer op schaal . De mate van het blinken zal bepaald worden door het polijsten en hoe fijner je gaat met de polijstpasta's hoe harder het zal blinken , in het verleden ben ik daar soms te ver in gegaan , maar denk dat ik nu een mooi evenwicht gevonden heb
volledig gladgeschuurd
Eindresultaat na schuren korrel 2000-3000-4000-5000-7000-12000 , en machinaal gepolijst
Klaar dus om de decal aan te brengen , alleen wat "set" gebruikt en laten drogen , en geen silvering zoals de bedoeling was
Vraag 1 voor jullie dan : de spoiler heeft een matte/satin afwerking op de echte auto , nu kan ik twee wegen uit denk ik dan : het onderdeel een laagje matte vernis geven en klaar is klara ..... of eerst de sponsordecal onder een laagje clear steken (zo zit ie helemaal ingebed ) en daarna mat erover
Wat zouden jullie doen ??
Vraag 2 dan :
dit is de echte auto met spoiler , de metalen onderdelen die de spoiler " dragen " ( zie pijl ) zijn volgens mij bloot metaal
in de AM set zitten deze onderdelen ook
links boven in de hoek zie je de onderdelen , vraag aan jullie is dus : zo gebruiken recht uit de set of één of ander kleurtje er over spuiten , ben hier echt over aan het twijfelen....
Tot zover de spoiler update
Greetzzzz Modest
Zo komt het onderdeel uit de sprue :
lekker veel uitwerp-littekens , doen ze waarschijnlijk met opzet omdat die door de bouwers bijzonder gewaardeerd worden NOT !!!
CA lijm van de action to the rescue dus
nu kon ik daar "kicker" op spuiten en een minuutje later beginnen schuren , echter dan krijg je door de chemische reactie van die rare boebels in de vulling en die trekt ook volledig wit , heb deze zo in de kast gelegd voor een dagje en ik kon ook schuren alleen was het beginpunt veel properder en helder , werkt nog zo fijn , is mijn mening hee , als het rap moet ga ik wel nog kicker gebruiken , maar als het kan niet
Helemaal proper geschuurd ziet dat er zo uit.
Vervolgens moet de achterste lip in plastic verwijderd worden , om die te vervangen door een metalen onderdeel uit de AM set
zie pijl , nu is het verschil tussen metaal en plastic niet erg groot , maar ja die AM set koste een flinke duit dus gaan we die maximum gebruiken
en ook omdat ik dat wel graag doe dat freubelen
hier alle onderdelen nodig voor de spoiler
Vervolgens alles in de zwarte primer gezet en voorzien van een jasje carbon zoals de echte auto , heb daar een carbon decal van Belkits voor gebruikt die er veel realistischer uitziet dan de meeste carbon decals die je bij veel kits krijgt , nogmaals is mijn mening he....
Eenmaal droog het onderdeel in de clear gezet , wegens er moet nog een decal op met veel doorzichtige draagfilm , dus silvering moest tegengegaan worden
Boven en onderkant , zien er al goed uit ,echter........ dat lijkt maar zo
Ga hier nogmaals een pleidooi houden voor schuren en polijsten , jaja weeral
wie goed kijkt ziet wat oneffenheden en wat stofjes , onvermijdelijk of je moest in een steriel labo gaan spuiten in een ruimtepak
op volgende afbeelding zie je de spoiler , oppervlakkig geschuurd met korrel 2000
duidelijk te zien zijn het stofje , en hoe goed je ook spuit met de AB , en hoe goed de clear ook uitvloeit en zichzelf nivelleert , je zal altijd hoogtes en laagtes hebben
Groene pijl : hoogtes en rode pijl: laagtes. Na schuren zal alles dezelfde hoogte hebben en het stofje zal ofwel weg zijn of zodanig platgeschuurd dat het bijna niet meer zichtbaar is. Als alles geschuurd en gepolijst is heb je een veel realistischer toplaag , dunner en alle sinaasappelhuid is weg. alles ziet er minder "gemaakt " uit en meer op schaal . De mate van het blinken zal bepaald worden door het polijsten en hoe fijner je gaat met de polijstpasta's hoe harder het zal blinken , in het verleden ben ik daar soms te ver in gegaan , maar denk dat ik nu een mooi evenwicht gevonden heb
volledig gladgeschuurd
Eindresultaat na schuren korrel 2000-3000-4000-5000-7000-12000 , en machinaal gepolijst
Klaar dus om de decal aan te brengen , alleen wat "set" gebruikt en laten drogen , en geen silvering zoals de bedoeling was
Vraag 1 voor jullie dan : de spoiler heeft een matte/satin afwerking op de echte auto , nu kan ik twee wegen uit denk ik dan : het onderdeel een laagje matte vernis geven en klaar is klara ..... of eerst de sponsordecal onder een laagje clear steken (zo zit ie helemaal ingebed ) en daarna mat erover
Wat zouden jullie doen ??
Vraag 2 dan :
dit is de echte auto met spoiler , de metalen onderdelen die de spoiler " dragen " ( zie pijl ) zijn volgens mij bloot metaal
in de AM set zitten deze onderdelen ook
links boven in de hoek zie je de onderdelen , vraag aan jullie is dus : zo gebruiken recht uit de set of één of ander kleurtje er over spuiten , ben hier echt over aan het twijfelen....
Tot zover de spoiler update
Greetzzzz Modest