Beyond,
Mijn laatste figuurtje was een bestaand 1/16 mannetje dat ik aanpaste zodat ik de broek naar mijn hand kon zetten.
Het figuurtje belandde uiteindelijk met het gras tot zijn kruis in een vgnet, je kan je afvragen wat het me, behalve oefening, opleverde.
Dit geintje wilde ik nogmaals uithalen met een minder Dragonfiguur.
Heb de torso van binnen voorzien van kurk en daar de draad ingestoken.
Het was uiteindelijk een graadmeter voor de verhoudingen, besloot toch zelf een torso met armen te maken.
Je kan inderdaad fimo opnieuw aanbrengen en het geheel afbakken zonder scheurtjes. Fimo is ook geen klei vergelijkbaar met Dash, het is meer een kunststof met ragfijne structuur.
Een eigenschap van fimo is dat het bij opnieuw bakken eerder wat zachter wordt, dan barst.
Maar vergelijk het met keihard rubber van een gummiknuppel.
Dat maakt het eigenlijk geschikt om op voorhand mooie plooien aan te zetten, het heeft een soort geheugen en zakt niet in.
Achteraf, wanneer je nog verfijnder wilt werken, zal de fimo een taai goedje blijken. Dat merk je bij vijlen, komt bijna niks vanaf maar je kan wel weer ragfijne plooien 'duwen' met de kop van een wat scherper staafje.
Ik combineer fimo en miliput gewoon.
Fimo voor het geraamte en eerste indruk, miliput om te nuanceren.
Ik heb nu min of meer de plooien verzonnen.
Denk wel als ik aan de hand van een foto werkte, ik met fimo het fijnste gereedschap heb om de juiste plooien op mijn gemak te vinden.
In verhouding tot miliput kost het niets, misschien ook wel een argument. Naast de hoeveelheden miliput die je overhoudt en weg mag gooien.
groeten,
René