Dirk, ik zal een Word documentje maken en apart foto's doorzenden aan Rik, steeds graag gedaan.
Ik kan wat dit project betreft bijna de eindjes aan mekaar knopen.
De doeken hebben nog een vuile wash gekregen (burnt umber + black + white spirit) en ik mag zeggen, ze kwamen ervan tot leven.
Daarna werd alles enkele uren in de warmtestroom van de verwarming geplaatst. Zo'n wash is dan echt heel snel droog.
De assemblage was echt een plezier om te doen, de kistjes met dekzeil werden op de koffer verlijmd en de Panzerschreck viel perfect op z'n plekje waarin ik hem in de verse Milliput had voorgedrukt. Het gevouwen doek paste eveneens goed op z'n plaats.
Het koord werd vervangen door een nieuw, even door een badje met verdunde houtlijm om rafeltjes weg te werken en laten drogen. Toen het touw eroverheen...en de koffer op de aanhanger lijmen.
Ik moet enkel nog de banden een beetje verweren, en een minimum aan stof simuleren met pigmenten. De modderige berm waarin ik hem wil parkeren zal later ook het uiteindelijke uitzicht verder bepalen. Ik wil hem zeker niet echt verzuipen in de drek.
En gelukkig maar dat ik helemaal opnieuw begonnen ben, ik heb er toch weer iets van geleerd, al was het maar het strippen van verf (lol). En het karretje ziet er nu echt uit zoals het in mijn hoofd zat.
Morgen de laatste prutserijen doen en dan mag ik hem met een goed gevoel aan jullie tonen.
Vriendelijke groeten van GUnit.