Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.3a / Kfz.31 Opel Maultier Ambulance [wip]

Gaat lekker Peter ! bouwt lekker weg zeker zo'n Maultier van Dragon ? ;)
Mooie bak deze !! krijg al zin in de mijne...

@Beyond: nee, dit zijn alle kasten, de vloer blijft vrij voor de 2 brancardrekken.
@Peter: Deze kit heeft 1 groot probleem: Je wilt gelijk de andere Maultieren en Blitzen van Dragon kopen. Welke heb jij dan liggen?

Peter

Nice, Peter.

Misschien een aandachtspuntje en het kan gezichtsbedrog zijn? Maar het lijkt net of de middelste kast 'uit de haak' is, dit door vergelijking naar het raam en de bodemplaat.

@Swa: Die staan inderdaad alle drie uit het lood. Maar ze staan ook alle drie los zodat ik de achterwand nog kan schilderen.

Peter

@Peter: Deze kit heeft 1 groot probleem: Je wilt gelijk de andere Maultieren en Blitzen van Dragon kopen. Welke heb jij dan liggen?
begrijp ik volkomen :P ben een beetje verliefd op die Opel Blitz :07:

Zelf heb ik ook deze Ambulance versie van Dragon en nog 2 Maultieren van Italeri waarvan 1x met flak38 achterop.
Verder de Opel Blitz van Dragon Cyberhobby en één van Tamiya.
Dan nog een aantal Opel Blitzen van Italeri waarvan 1x met Einheitskoffer.
Oja.. van Iron Side de Opel Blitz Omnibus ook nog..
Als extra een aantal setjes voor 4 wiel aandrijving (PlusModel), workshop conversie (Verlinden), brandweer conversie (Caliber 35).

Maar gezien de Valentijn build-off moet dat met een paar weken klaar kunnen zijn joker2_zpsc8b3a002.gif

Hier de update van vandaag. Een vrije dag gehad omdat ik morgen de avonddienst in kan en ik vind dat ik hem wel goed besteed heb (modelbouw gezien)

101_0933_zpskk5xbzpv.jpg

101_0934_zpsdp69h6l4.jpg

Misschien niet zo goed te zien, ik heb de binnen- en buitenkant gepreshade, de binnenkant van alles wit gespoten en de buitenkant desert yellow.
Helaas is de verf nog aan het drogen, dus kan ik het afplakwerk er nog niet afhalen.
Sorry!

Peter

Zozo, de kleurtjes zijn aangekomen ;)
Ben eens benieuwd als deze in elkaar zit hoe het er zal uitzien..

Goedenavond Medebouwers!

Eindelijk heb ik weer tijd voor een update van de Maultier.
Nadat ik de cabine geschilderd had heb ik eerst de tracks erop gelegd:

101_0935_zpsg42zzcle.jpg
Was nog wel even duwen want tussen het spatbord bij de cabine en de track zit geen mm ruimte.

Tevens heb ik het bakje op de cabine geplaatst:

101_0936_zpslafi5upv.jpg

101_0937_zpsihg2mhg1.jpg

101_0938_zpsxrlaowfd.jpg

En hier de foto waar jullie op zaten te wachten, de binnenkant van de shelter:

101_0939_zpsbgnj7iqx.jpg
Hier nog zonder de brancardrekken.

Even een dryfit van alle subassemblies:

101_0943_zpsvdyd2mwr.jpg
Het plankje in de kast zat niet bij de kit, het is de kast voor de persoonlijke spullen van de chauffeur, dus het leek me logisch dat ze allebei een plank hebben. Maar ik weet nog niet of ik hem open laat. dat hangt vooral af of ik iets heb om er in te zetten.
De twee stoeltjes achterin zijn beweegbaar en kunnen naar buiten geklapt worden om dienst te doen als trapje om binnen te komen.

101_0944_zpstqogjlu8.jpg

101_0945_zpsx0aptl3i.jpg
Hier zitten de brancardrekken er los in, ik heb ze vandaag vastgezet, maar toen moest ik naar mijn werk, voor ik foto's kon maken.

Ook het trapje zit in elkaar en is gedeeltelijk geschilderd:

101_0942_zpsltyuhepe.jpg
De onderkant is "Desert Yellow", op de bovenkant wilde ik de haarlak methode eens proberen.

De brancards zijn wel klaar, hoewel ik erover denk om nog wat modder en opgedroogde bloedvlekken te maken.
Dit is de bovenkant:

101_0946_zpsws4oswnu.jpg

Maar ze hebben ook een onderkant:

101_0947_zpssq1kmb0n.jpg

Volgende stap wordt het verweren van de binnenkant.
Tot gauw,

Peter

Laatst bewerkt:
Prachtige werken sinds de laatste update, hij wordt mooier en mooier ;)

Ik ben wel eens benieuwd hoe de brancards er binnen in zitten, want in je haast om te gaan werken...

...heb je twee keer dezelfde foto gepost ;)

Goed gezien Beyond, was me helemaal niet opgevallen :huh:
Ik heb de juiste foto geplaatst. Sorry.

Je kan ze nu door de deur zien. ik zal morgen een foto van de binnenkant maken met een paar brancards erin.
(Om het goed te maken)

Peter

Zojuist deze post even bijgebeend. Mooie vorderingen die je maakt.

Het interieur biedt zeker een meerwaarde aan je model. Te vaak bieden producenten voertuigen aan met een gesloten laadbak zonder interieur, waarbij een modelbouwer die iets wil laten zien, te vaak gedwongen wordt tot scratch. Ik denk hierbij aan de Kfz 72 van ICM, funkwagen.

Het witte interieur is een mooie basis om te starten met verweren, maar bedenk wel dat het interieur van Duitse voertuigen crème geschilderd was ! Bij het verweren zal alles wat verdonkeren, dus die crème kleur zul je wel benaderen.

Het is een goed idee om de motorkap wit te laten, maar laat je de beide zijplaten ook wit ? Ik zou dit zeker doen, een volledig witte motorkap, met een expliciet groot rood kruis. Tevens ook op de zijkanten van de bak een opvallend rode-kruis teken plaatsen !

Prachtige werken. Ik blijf dit opvolgen.

Groeten Rik

Het is een goed idee om de motorkap wit te laten, maar laat je de beide zijplaten ook wit ? Ik zou dit zeker doen, een volledig witte motorkap, met een expliciet groot rood kruis. Tevens ook op de zijkanten van de bak een opvallend rode-kruis teken plaatsen !

En niet te vergeten op het dak, tegen luchtaanvallen ;)

Heel mooi vervolg dat ik met veel plezier volg; heb iets met ambulances WO2.
Zie dat je wel 9 draagberries hebt maar er slechts 6 in positie hebt. Is de rest reserve of was er een systeem om er toch 9 in te plaatsen?
Zou je ook een verwijzing kunnen geven naar de info ivm het interieur van deze ambulance en eens een foto laten zien van de berries genomen langs de achterzijde?
Tx
Erwin

Goedemiddag,

Dank voor alle lovende woorden.
Ik zat inderdaad ook te denken aan een rood kruis bovenop en op de achterdeuren, maar de motorkap wilde ik zo laten.
Ik heb daar een foto van in een boek en die vond ik wel mooi, vandaar.

Goed, dan nu de beloofde foto's van de binnenkant:

101_0970_zpse2ctlcoo.jpg

101_0971_zpskjxfef8k.jpg

Zoals je kan zien, heeft elk rek 9 glijijzers voor brancards, 6 tussen de stijlen en de zijwanden en 3 erbuiten, met een viertal losse brancards komt het er dan zo uit te zien:

101_0973_zps61sfglyh.jpg

101_0972_zpsj4gaa94s.jpg

Fijne avond,
Peter

(Dit bericht is gecontroleerd op dubbele foto's :8 )

PS: @ Erwin: Sorry, ik kan geen interieur foto's van deze vinden, ik ga dus gewoon van Dragon uit.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan