Maar.... dat rode bakje, dat lijkt me toch niet iets dat ze ten tijde van oorlog zouden gebruiken wegens de (te) opvallende kleur. Of zie ik iets over het hoofd?
Om eerlijk te zijn Dominique, ik heb serieus in twijfel gestaan welk kleur ik dat bakje zou geven.Grijs,groen,zandgeel of rood maar heb uiteindelijk voor rood gekozen.En dit voor de volgende redenen 1. Zoals Guy zegt ,het geeft een mooier kleurenpallet, anders is alles nogal monotoon. Nu ik weet ook dat het in tijd van oorlog niet de bedoeling is om met een " flashy" leger voor de dag te komen.
Als je een beetje doordenkt, denk ik niet dat men de wegen aan de frontlinies ging gaan bestrooien. Dus redeneerde ik : het mag eens een kleurtje zijn van bv. de brandweer of een onderhoudsploeg van de wegen.
Ik weet dat het misschien volgens de regels van de kunst niet kan, maar als je soms ziet welke kentekens er op de voertuigen stonden.... tja.
De duitsers : een wit balkankruis
De amerikaanse troepen : een witte cirkel met witte ster in of witte ster alleen
Dat waren nu eens ideale viziermikpunten voor de vijand, maar nadat er genoeg afgeschoten waren heeft men die tekens overschilderd of weggelaten.
Toch goed dat er een vraag over gesteld werd

Als de kleindochter haar middagdutje gedaan heeft zal ik nog een beetje verder werken aan mijn projectje.