Hoofdsponsor

1/35 Sherman VC Firefly (Dragon) [wip]

lichte airbrush(spotspray)van het model met lichte en donkere tinten van olive drab ziet er niet uit nu hé:$
attachment.jpg

lijkt me ferm ok die camo.

Komt er ook zo'n cheatline op de loop, om hem te doen lijken op een gewone sherman?

Sherman_Firefly_9-08-2008_15-05-43.jpg

De duitsers wisten algauw wat een sherman met lange loop kon doen, en bij gevechten werden deze er eerst uitgepikt. Wegens niet genoeg (1 per peleton dacht ik) werd het uiteinde gecamoufleerd om hem te doen lijken op de gewone shermans en zo deze te beschermen.

Jawel Silenoz ik was van plan om de loop te camoufleren, maar je foto geeft wel een mooi voorbeeld.
Het brengt ook wat afwisseling in het ééntonige camouflage van de tank.
Ik heb al een eerste laagje licht grijs aangebracht.
Ondertussen ook de decals aangebracht en een eerste verwering met drybrush.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Laatst bewerkt:
Ja Erwin, de ridder valt aan.
@ Beyond ik zal de tank op een dio ondergrond zetten maar niet echt als aktief diorama.
Nog wat afwerken rupsen hebben nog wat slijtage nodig, .50 plaatsen en radio antennes.

ziet er goed uit. de blinkende delen op de guidehorns van de tracks zou ik wat minder laten opvallen... De kans dat daar meer tegen kwam dan modder, stof, vuil en vet was miniem. Aan de binnenzijde "slepen" ze langs de wielen, aan de buitenzijde dacht ik dat ze nergens raakten.

Een beetje meer stof op het loopwerk (bvb vernis mengen met een paar duppels buff en zo misten met de ab op het onderstel) zou wel mogen.

even gewoon controleren, maar staat de mg op de koepel nu krom? lijkt zo op de foto, maar kan ook gezichtsbedrog zijn.

Bedankt Silenoz
Ik ga dat deze week nog bijwerken, de loop van de.50 staat lichtjes gebogen maar de foto versterkt dat beeld wel, zal hem wat ombuigen ( met de schalmo:) )
Tot later

Bedankt mannen voor de hulp en steun.

Een paar foto's na een laatste mist airbrush, later volgen de uiteindelijk foto's dan mag de ridder op de kast.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

knap gedaan !
inspiratie aant op doen voor mijn volgende build ;)

Terug
Bovenaan