Merci mannen.
De reservetracks kan ik nog aanpassen Famo, ze zijn nog niet gelijmd. Roestpoeder heb ik niet maar ik kan eens zien of ik het met verf nog wat beter krijg.
Het hout schilderen heb ik naast me gelaten Bart, olieverf heb ik niet dus daar heb ik geen ervaring mee. Ik overweeg om olieverf eens te proberen.
Koekie, een eerste tankje aan een wedstrijd laten deelnemen is niet echt aan te raden denk ik. Als je weet dat je geen kans maakt tegen die proffesionals dan is er ook niets aan.
Update:
Ik heb het hout geplaatst op de stug. Weet iemand of dit als extra bescherming diende of voor als ze vast reden in het slijk?
Ik heb aan beide kanten een andere dikte van takken gebruikt omdat er ook dikke en dunne bomen zijn:
Het is echt hout uit het bos dus realistisch is het wel vind ik.
Hoe heb ik dit gedaan:
Eerst de takjes 24 uur ondergedompeld in sterk verdunde matte acrylvernis in water. Het water en de vernis trekt zo helemaal in de takjes en dan na drogen zijn ze heel hard en bewaren ze ook goed. Ze vergaan niet meer, toch niet binnen.
Dan heb ik de takjes aan elkaar gespietst met messing staaf van 1mm. Dus door de drie takjes heen en met secondelijm vastgezet.
Op de plaatsen van de messing staaf heb ik dan de spankabel gemaakt van afplaktape, gelijmd met secondelijm en dan zwart geschilderd.
Ik ga dus de reservetracks nog eens bekijken en dan het figuurtje nog.