Hoofdsponsor

1/72 Swift Boat Mk. 1

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 22 september
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Mooi hoor, die romp.
Ik zag de foto van de sprue:oops: dat zal inderdaad veel opkuis werk vragen.
Respect daarvoor, ik denk dat zoiets bij mij verticaal geklasseerd zou worden:ROFLMAO:

Grtz.

Luc:cool:

Bedankt voor de reacties.
De boot vlot niet echt, er zijn veel tegenvallers bij het afplakken van de romp. Telkens de afplakstrips worden losgetrokken, komt de verf mee ongeacht van welk merk deze is. Als strips heb ik de gele van Tamiya gebruikt alsook strips gebruikt in auto carrosserie maar allemaal hetzelfde resultaat: de verf komt los. Heb zelfs al een andere primer gebruikt dan deze van Spectrum: zelfde resultaat.

Ben dus op zoek gegaan naar een strip welke niet zo hard kleeft en bruikbaar is. Heb het uiteindelijk geprobeerd met Post-It papiertjes en voorlopig lijkt dit te werken.

Bekijk bijlage 440010

Deze avond is de bodem nog eens in het rood gespoten en het is afwachten tot morgen of het gewerkt heeft.

Bekijk bijlage 440011

Verder is er aan deze kit veel werk aan het wegwerken van uitwerppunten en moet er redelijk wat flash opgekuist worden. Schroeven en railings zijn een ramp.
We zullen er dus nog een tijdje met bezig zijn.
I would rebuild the railings out of either 0.5 or 0.7 mm brass rod . Solder it together , drill small holes for placement thereof .

We zijn begonnen met het aanbrengen van de cabine.
Alle ramen in rhodoïd zijn uitgesneden en geplaatst. In tegenstelling tot wat ik verwacht had moet je de ramen uitsnijden OP de lijnen, niet er rond.

Cabine 1.jpg

Cabine 2.jpg

Morgen zou ze moeten dicht zijn.

Het dek en de opbouw staat op de romp en het geheel ziet er goed uit.

Hull deck 1.jpg

Hull deck 2.jpg

We kunnen beginnen met het plaatsen van de verdere opbouw zoals bewapening, deuren, railings en dergelijke.

Wordt vervolgd.

Op het model dat Revell laten bouwen had vooraan de handleiding, lag de waterlijn een stuk lager. Deze heeft ergens vooraan in jouw boot een hoek, was dit een decal?

De zwarte lijn bestaat uit 2 decals, een lange en een kleine gebogen decal die de bocht naar de neus aangeeft.
Die kleine moet ook over de rand komen waardoor die een soort knik krijgt.

geeft de indruk van een foutje , maar het al zowel moeten zeker
verder ziet het er al heel leuk uit

bouw ziet er best knap uit.
Voor mij klopt de waterlijn, meestal houd die geen rekening met spray rails of berghouten maar volgt de echte waterlijn en die is nog steeds horizontaal bij mijn weten ;)

Met uitzondering van de decals en de bovenste rail staat alles er op wat zou moeten:

Bijna 1.jpg

Bijna 2.jpg

Bijna 3.jpg

Nu nog de decals, wat verwering en de bovenste railing gemaakt van touw en dan is deze jongen eindelijk afgewerkt.

De waterlijn loopt vooraan precies iets naar beneden of is dit gezichtsbedrog door het toelopen van de voorkant en de knik die in de romp zit ?
Voor de rest; een mooi patrouillebootje (y).

Terug
Bovenaan