Hoofdsponsor

1/35 t-55 groepsbouw RMV (door silenoz) [wip]

Hey,

Bart jongen, dat ziet er heel goed, allez voor mij uiteraard. ;)
Zo'n camou breekt indd je hoofd wel eens en je moet er zeker je gedachten kunnen bijhouden.

Bart , dat komt hier zeker goed
moeilijke camo , maar we weten onder tussen wat jij allemaal kan he 8)
en de worstjes met blue tak zijn mooi gelijk gedaan

tom

eindelijk tijd (en zin) gevonden om de romp te spuiten:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en met de koepel:

attachment.jpg

misschien vanavond nog een deel andere details...

Dat is nog eens een in het oog springende camouflage. Doet me een beetje denken aan de camo die je wel meer zag op WOI Duitse helmen. Voor mij is dit een 11/10 inzake originaliteit en uitvoering want makkelijk kan dit niet geweest zijn.

Wat een kunstwerk ...
Camo is zo "WOI - Duits" met "WOII kleuren". Zo een T55 is een mooie "missing link" in de "wat als de duitsers koepelstaal konden gieten..."
Welke kleurtjes heb je gebruikt?

Prachtig Silenoz, dat wordt een winner... ik denk hierbij op de 24 januari !

Je laatste foto bewijst het nut van deze camo : de contouren van de koepel worden volledig teniet gedaan door de camo. Het is moeilijk de koepel te onderscheiden op de romp. In een beboste of groene omgeving zal hij moeilijk waarneembaar geweest zijn vanuit de lucht.

Nog een laatste sprint... veel succes !

Groeten Rik

Amai, dat is een pracht van een camo geworden.
Dat gaat geen gemakkelijke opgave zijn geweest om die aan te brengen.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

@ allen, thx, camo is inderdaad niet de gemakkelijkste om aan te brengen, denk da'k zo'n 2 dagen bezig geweest ben met afplakken en ongeveer 6h met het spuiten enkel voor de romp.

@ Steben: ik heb de volgende kleuren gebruikt:

- 2/3 hull red (xf-9) van Tamiya en 1/3 buff (xf-57)
- 2/3 olive green (xf-58 ) en 1/3 buff (xf-57)
- 2/3 desert yellow (xf-59) en 1/3 middle stone (Gunze 71)
- zwart

@Rik: ie werd ingezet op de Golan-hoogte, niet veel bomen, maar de bedoeling van camo is niet enkel zorgen dat je niet gezien wordt, maar ook dat je een probleem hebt om afstanden in te schatten en moeilijkheden hebt om de richting van beweging te zien

Laatst bewerkt:
@ Steben: ik heb de volgende kleuren gebruikt:

- 2/3 hull red (xf-9) van Tamiya en 1/3 buff (xf-57)
- 2/3 olive green (xf-58 ) en 1/3 buff (xf-57)
- 2/3 desert yellow (xf-59) en 1/3 middle stone (Gunze 71)
- zwart

een zoveelste bewijs dat elk kleur oplichten altijd het beste is ;)

nog een beetje kunnen verderwerken aan deze... stoflaag opgespoten door een mix van tamiya clear en een beetje buff en zo opbouwen (@famo, bedankt voor de tip), en bezig met het inlijnen van de details:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

iemand een goede tip over het verweren van rubber tracks?

d'er zijn een paar loopwielen beschadigd in meer of mindere mate, maar ik wilde het niet overdrijven.

De tank zelf was in die periode relatief nieuw, en de rubber viel er in die periode ook niet af als je ernaar keek. Als je kijkt naar referentiefoto's zie je ook weinig beschadigingen aan het loopvlak. Ik vermoed ook wel dat bij de syrische aanval op de Golan, ze niet begonnen met tanks die nog moesten gerepareerd worden, maar dat deze vooraf gereviseerd werden. Verder is deze tank gestopt geweest in een collonne op weg naar het front.

Ga kijken om vanavond een paar foto's te plaatsen van deze beschadigingen.

Terug
Bovenaan