Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eigenlijk kwamen alle variaties voor, voor zover mij bekend van foto's. Er gaan inderdaad verhalen rond dat zodra zo'n Japanse kist voor het eerst opsteeg en er iets te veel wind stond, de lak bij wijze van spreken al begon af te brokkelen. En inderdaad zijn er vliegtuigen die de helft van hun verflaag kwijt zijn. Maar het tegenovergestelde bestaat ook. En.. ooit moet er toch sowieso verf op gezeten hebben, dus je hebt altijd een scenario waar je je op kunt baseren.Volgende stap wordt dan een rondje chipping, dit wil ik subtiel houden, want hoewel men vaak denkt dat Japanse verf loskwam alsof het niet deftig werd aangebracht, bleek dit in de praktijk niet zo vaak voor te komen.
Ik denk dat het eerder met weer/luchtcondities te maken heeft. De Zero is een vliegtuig van de van Keizerlijke Marine. In de zilte zeelucht in de Pacific zal het zowiezo zwaarder geweest zijn om de verf netjes te houden. De Ki-43 bv zal hier minder last van gehad hebben, aangezien de luchtmacht niet in de eilanden in de Indische oceaan opereerde.Prachtig werk...
die loskomende verf werd ook deels bepaald of het een toestel van de marine of de landmacht was. Die hadden elk hun eigen soort verf enz...
Merci. Qua dat overdrijven, dat heb je alles nog niet gezien vrees ik . Klopt wel dat het persoonlijke smaak is. Ik probeer een model interessant te maken, eerder dan realistisch. De kans dat men een vliegtuig zo vuil liet worden was eerder klein (ook al omdat het luchtweerstand en dergelijke verandert) maar ach, in ons hoofd is alles mogelijk.Ik vind dat je heel mooi verfwerk aflevert. Ook het weatheren is heel goed gedaan. Alleen, heb je mijns inziens op de onderkant toch wel iets overdreven (je geeft het trouwens zelf ook aan...). Dat het oog ook wat wil, daarin heb je zeker gelijk maar de onderkant van het vliegtuig mocht toch iets minder zijn. Voor de rest een mooi model tot hiertoe. Succes verder.
Later tijdens de oorlog kwam dit inderdaad meer voor wegens tekorten, zowel qua tijd als grondstoffen/materiaal. Maar die echt extreme gevallen kwamen toch minder voor dan we in het modelbouwwereldje zien. But then again: maakt een model wel interessant natuurlijk als het goed gedaan is. We mogen trouwens ook niet vergeten dat we het hier over de Japanners hebben, en ik kan me moeilijk voorstellen dat die hun voertuigen zo slecht onderhielden, zowel mechanisch als exterieurEigenlijk kwamen alle variaties voor, voor zover mij bekend van foto's. Er gaan inderdaad verhalen rond dat zodra zo'n Japanse kist voor het eerst opsteeg en er iets te veel wind stond, de lak bij wijze van spreken al begon af te brokkelen. En inderdaad zijn er vliegtuigen die de helft van hun verflaag kwijt zijn. Maar het tegenovergestelde bestaat ook. En.. ooit moet er toch sowieso verf op gezeten hebben, dus je hebt altijd een scenario waar je je op kunt baseren.
Ik vind dat je snel en mooi, effectief dus, te werk gaat. Het resultaat is tot nu toe prachtig.