Dag mede Forumlid het is al weer tijd voor update 5 enwat gaat de tijd toch snel voorbij alweer een maand gelden heb ik de vorige update geplaatst.
De bouw van de Tyrrell gaat gestaag door al bouw ik niet veel uren per week. Het model is op schaal 1/12, dat vraagt wat mij betreft om extra details naast het PE, wat dat is zal snel duidelijk worden.
Het vorige verslag eindigde met onbekende appendages, waarmee ik dit verslag ook begin. Uiteraard zijn het nu wel andere onderdelen. Van enkele onderdelen weet ik wat het zijn Dominiek, het gaat om de vulopening van de benzinetanks (die zitten aan beide zijden onder de schuine rompdelen), appendages die een vacuüm in de benzinetanks moeten voorkomen en de beginpunten van de benzineleidingen naar de motor. Ook de nieuwe onderdelen heb ik in, van de romp, afwijkende Tamiya verf afgewerkt. Het geheel ziet er nu net echt uit, ik ben er blij mee.
De brandblussers heb ik ook geplaatst, alleen de decals moet ik nog aanbrengen.
Op de pedalen heb ik ook het PE aangebracht, de pedalen heb ik uiteraard netjes afgewerkt voordat ik het PE aanbracht. Vreemd vind ik dat de pedalen niet met antislip groeven waren uitgevoerd lijkt mij knap lastig bij 350 op een bocht afkomend en je slipt van je pedaal af!
De rolbeugel heb ik kaal geschuurd en met magic powder behandeld precies zoals John tijdens de ledendag in maart heeft laten zien. Nog bedankt John voor je tips! Het is nog niet ideaal maar dat komt goed, ik wil namelijk niet de extreme glans van diep chroom benaderen maar een kleur die richting titaan gaat.
De accu’s (drie stuks) ga ik van elec. Kabel voorzien. Eerst heb ik stad en land afgezocht naar kabels van de juiste dikte maar ik heb ze gevonden. Wel heb ik nog pickup arm kabels nodig weet iemand war deze te koop zijn? Met mijn handboortje (werk geweldig zo een boor, had ik veel eerder moeten kopen) heb ik gaatjes geboord daarin heb ik draadeindjes waarvan ik de mantel had verwijderd vast gelijmd.
Twee accu’s worden verbonden met een onderdeel waarvan ik de functie nog niet heb gevonden. De andere accu staat in verbinding met de motor. Voor al het uitboren van de gaatjes in de carrosserie was best spannend maar het geeft een voldoening om het voorlopige resultaat te zien langzaam aan ontstaat er een leuke racer!
Tot slot een paar foto’s van de auto met gespoten carrosseriedelen, deze moeten nog gepolijst worden maar het begint al leuk te worden. De bovenplaat van de carrosserie is krom en is niet meer te repareren, vervanging heb ik gelukkig gevonden.
Wederom bedankt voor je belangstelling, critische opmerkingen, vragen tot ziens, Ronald