Zeer apart deze, Erwin. En zeker kleurrijk te noemen voor een oorlogsvoertuig. Je zou denken dat ze zouden overschilderen. Zou zeer mooi staan in een dio, paar soldaten erbij voor het contrast.
Deze taxi's werden slechts één maal gebruikt en dit was op 6 en 7 September 1914 om troepen bij hoogdringendheid aan te voeren van Parijs naar Meaux. Daarna namen zij hun burger taak weer op als taxi in Parijs. Zij waren dus geen militaire voertuigen maar in der haast ingezette burgervoertuigen.
Mijn model is wat kleuren betreft gebaseerd op bestaande gerestaureerde voertuigen die o.a. op 7 September 2014 de rit herdaan hebben.
Maar mijn model werkt tegen. Ik had stilletjes gehoopt hem te kunnen inzetten in de wedstrijd te Hoboken op 07/03 maar het zal niet lukken.
De duivel of Murphy hebben er beiden mee te maken maar ik krijg mijn wielen niet mooi geschilderd en nochtans ziet het er niet moeilijk uit. Ook de 3 carbuur lampen gingen bijna in de vernieling maar ik denk dat ik deze heb kunnen redden.
Deze avond getracht om eens foto's te nemen met de wielen op om een algemeen beeld te geven van hoe hij er nu bij staat.
Let dus niet te veel op de wielen aub.
De taxi ontbreekt nu nog enkel zijn klaxon type peut-peut, zijn taximeter, reservewiel, lampen en de spanbanden tussen dak en spatbord.
Afgewerkt of niet, ik zal hem zeker meenemen naar Hoboken en ten toon stellen op de stand van IPMS Gent. Zij die langskomen kunnen hem daar dan eens bekijken en een klapken maken met mijzelf of Swaken als we natuurlijk niet aan het rondzwerven zijn op de beurs. In ieder geval zullen we herkenbaar zijn aan ons geel clubhemd.
Wordt hopelijk afgewerkt en vervolgd.